NostraStoria Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Ville heller fryst dem ned hvis du ikke har tatt på glasur da! Med glasur = kjøleskap!
Fire småtroll Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Jeg ville fryst dem uten glasur og hatt på glasur den dagen de skal brukes. Muffins tiner veldig fort, når ungene har hatt med muffins i barnehagen har jeg tatt de opp på morgenen, tatt glasur på mens de fremdeles var frosne og likevel ha de vært tint innen vi har vært i barnehagen.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2011 Hmmm, ok! Tenkte å lage de på kvelden dagen før barnebursdagen. Kanskje jeg fryser de likevel da og har på glasur morgenen etter...
Gjest Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Jeg laget muffins kvelden før og lot de stå kaldt over natten. Var veldig gode de altså.. like ferske. Så tror ikke du må fryse dem. Jeg laget også glasur og hadde dette på kvelden før, ikke noe problem.
Gjest Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Legg dem i pose i husets kaldeste rom, f.eks. en yttergang eller bod. Ingen problem. Ingen bakst blir dårlig eller mindre god over natten.
Villa Perlesukker Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Enig med lillegull. Rett i frys er det aller beste alternativet. Man kjenner det virkelig på smaken at de er litt mer tørre når de har stått i kjøleskap.... Er det vaniljemuffins? Pensle vaniljesirup på før du fryser dem så har du knakende gode muffins
Mor Løvehjerte Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Jeg pleier å pynte muffinsene på kvelden, setter dem i langpanna med aluminiumsfolie over og så en tett bærepose rundt. Oppbevarer dem i kjellerboden til dagen etter. Holder seg fine og ferske.
Gjest mphs Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Du bør IKKE sette bakverk i kjøleskap når det kun er over natten. Samme som med brød og annen bakverk. De blir tørre og smaker ..... La de stå i romtemperatur ca. 16 grader over natten og de vi smake godt. Du kan god vente med pyntingen til dagen etter, men det går også å pynte de dagen før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå