Gå til innhold

Hva er det ekleste du har opplevd på internett? Dette hendte med meg:

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde at noen delte ut e-post adressa mi på en nettside for unge tenåringer. Meeeeget ubehagelig å plutselig få masse mails/ msn meldinger fra gutter mellom 13 og 16 som mente vi hadde avtalt å chatte "romantisk".

Tror ganske sikkert det var en eks som sto bak og burde nok anmeldt det, men svarte heller en og en for å forklare det. Så tok jeg kontakt med nettstedet de hadde fått e-postadressen min, forklarte hendelsen og hvor ubehagelig det var for meg, ba dem slette en evt profil eller lignende som inneholdt opplysninger som liksom skulle være meg. Fikk til svar at de skulle se på saken. Hørte ikke mer, så antar det ble fikset.

Kjedelig at man kan utgi seg for å være noen, med hensikt å skape problemer/ubehag for dem.

Fortsetter under...

For lenge siden jobbet jeg på en internettcafe. En dag fikk jeg en mail på en side som jeg trodde var intern i firmaet, men der tok jeg tydeligvis feil. Åpnet bare mailen uten å tenke på avsenderen, og der poppet det opp bilder av ei dame fra Brasil som hadde sex med dyr. Æsj, jeg ble så kvalm at jeg brakk meg i mange timer etterpå :(

Helt jævlig at noen gjør slike ting mot andre. Egentlig burde man anmelde, men mange tenker vel at det blir for mye styr og at det er vanskelig å bevise. Desuten viser det seg jo gang på gang at politiet ikke gidder bruke resurser på ting som skjer på internett.

Min stesøster som hater meg, la ut nummeret mitt på div chattesider og lovte de som ringte telefonsex. Ble en del ekle telefonsamtaler. :s Mange som unnskyldte seg og da, ikke så gøy for de heller. Jeg ble fly forbannet på henne, men hun fikk jo selvsagt ikke kjeft eller noe. Det var jo bare uskyldig moro ifølge stemoren min. (Vi var 14 og 16).

Jeg var innom en side til en fotograf. Plutselig fant jeg masse bilder av meg bare med en annen hårfarge og en annen kropp. Fikk helt panikk og tenkte at bildene var manipulert! Fant etterhvert ut at jeg tror det må være dobbeltgjengeren min!? Snakket nemlig med en som er veldig flink med å redigere / maipulere bilder og han sa at dersom bildene var manipulert måtte den som gjorde det vært "jæææævlig flink og verdenskjent" ;-) Jeg hadde det ene bildet jeg fant som profilbilde på facebook en periode og fikk masse fine kommentarer som "Jøss, har du vært modell for noe eller?" og "Den hårfargen kledde du" heheh...

Ellers har jeg opplevd flere ganger at folk har stjelt bilder av meg og opprettet fiktive profiler rundt om kring på nettet. Både på svenske og norske nettsteder - ikke særlig behagelig, men heldigvis har jeg lært meg å være ytterst forsiktig med hva jeg legger ut.

Annonse

1410 her igjen. Jeg skrev navnet på modellen og link til nettsiden under bildet altså, slik at folk fikk vite om det. Ville jo aldri stjelt bilder av andre selv - vet jo hvor ubehagelig det er.

En eks hadde desverre fått lov til å ta noen litt drøye bilder av meg. Jeg var ung, dum og full. Da det ble slutt påsto han de var slettet og jeg trodde det. Fikk i ettertid vite at hans nye kjæreste hadde funnet dem på hans pc og at han hadde påstått at jeg hadde sendt dem til han for å lokke han tilbake. Hun hadde da sendt dem til mange gutter, for å straffe meg og for å gjøre meg ekkel i hans øyne. Det er flere år siden, men jeg sliter med tanken enda. Mannen min vet ikke om det, rett og slett fordi at hver gang jeg tenker på å si det hører jeg ordene "ekkel i hans øyne" i hodet. :(

Jeg var innom Chatroulette en gang og kom tilfeldigvis i kontakt med sønnen min på 16 som satt og r*nket...

Logget fort av da! Jeg hadde heldigvis ikke mitt webcam på og jeg har ikke fortalt ham det i ettertid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...