Mrs. Bouquet Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Det var det en eller annne som spørte om for noen uker siden. KOnklusjonen ble at det er umulig å få tak i, og at det ikke er noen grunn for å bruke det. Hvorfor ikke bare ha litt pulver i doseringskammeret. Det har alltid jeg når jeg vasker dundyner. Bruker maks halv mengde pulver i forhold til normalt.
Mave10 Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 det her fant jeg på en side om vask og stell av klær : Vaskeball? Er det mindre enn ti år siden du har kjøpt vaskemaskinen din? Da bør du kaste vaskeballen. Grunnen er at nyere maskiner bruker mindre vann enn tidligere. Når du putter vaskepulveret direkte i doseringskammeret blir pulveret blandet godt ut i vannet før det kommer i kontakt med klærne. Bruker du vaskeball kan vaskepulveret rett og slett bli dårligere fordelt og du kan få stygge, hvite såperester på klærne. Hvor mye vaskepulver og tøymykner? Følg anvisningene på pakken. Det er praktisk å bruke en måleskje for å dosere ut vaskepulveret. Du kan få tilsendt gratis måleskje og vaskeball fra vaskemiddelprodusentene. så da kan vi vel bare sende en mail til omo, eller blenda eller noe sånt ? har lurt på vaskeball selv faktisk
Babyønske �� Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Og Lilleborg(produsent av omo og blenda mm) svarer dette: Vi anbefaler ikke bruk av vaskeball Lilleborg anbefaler ikke lenger bruk av vaskeball. Vaskemiddelet (pulver og flytende) bør doseres rett i doseringskammeret, og ikke gjennom bruk av vaskeball. Grunnen er at dagens vaskemaskiner har et lavere vanninntak enn tidligere, og bruk av vaskeball kan føre til at vaskemiddelet blir liggende uoppløst på tøyet i stedet for å bidra i vaskeprosessen. Ved å dosere direkte i doseringskammeret vil vaskemidlet fordeles godt i vannet før det kommer i kontakt med tøyet. Det sikrer dermed en jevn fordeling av vaskekraften og en optimal rengjøring av klærne. Vi beklager at vi ikke har mulighet til å sende deg ny vaskeball da Lilleborg ikke lenger produserer disse. Dersom du har behov for en måleskje vennligst bestill via kontaktskjema eller via telefon. Med vennlig hilsen Lilleborg Forbrukerservice http://lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=LeftPage_6844&MainPage_6464=6844:0:4,3568:1:0:0:::0:0&LeftPage_6844=3004:29186::1:7477:1:::0:0
sisten Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2011 Da får jeg klare meg uten vaskeball :0) har ganske ny vaskemaskin så da er det vel ikke noe problem,takk for svar :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå