enits40 Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Huff, hadde håpet vi skulle gå klar av reaksjoner, men i formiddag er temperaturen allerede over 38. Hvordan reagerte deres babyer, og hva gjorde dere?
Puppen og lillemor Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 snuppa her fikk litt feber.. jeg ga henne en paracet på kvelden før hun la seg (fikk beskjed av HS om å gi paracet - eller at det var greit å gi paracet - hvis temperaturen gikk over 38,5). I utgangspunktet ingen grunn til å ringe lege pga feber når du vet denne skyldes vaksinen. Jeg ville gitt en paracet hvis temperaturen stiger.. og hold et øye med henne (allmenntilstand osv). Hvis paraceten ikke har noen virkning, eller hun blir stadig verre utover kvelden, morgendagen så går det jo an å ringe lege da..
Puppen og lillemor Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 glemte forresten å presisere at dette er råd jeg fikk fra HS.. og så må man jo selv se an hva man ønsker å gjøre, hvordan barnets tilstand er osv.. mao ingen fasit fra meg - kun hva HS sa til meg + hva jeg faktisk gjorde!
*Lissi* Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Snuppa her tok vaksinen mandag. Fikk ikke feber. Gav paracet senere på dagen likevel, for hun hadde tydelig ubehag. Hs sa de fikk ofte vondt ved stikkstedet ca.6 timer etterpå. Var bedre å gi, slik at hun slapp å ha vondt.
Miss Snow Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Her var det ingen feber, men jenta var utilpass og urolig. Helsesøster sa da vi var der at vi kunne gi paracet selv om det ikke var feber, om hun ble utilpass. Siden hun hadde fått vaksine vet en jo at det er noe i kroppen hennes som skapte uroa, og dermed var det greit å gi paracet uansett.
..snøklokke.. Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Hvis allmentilstanden er grei trenger du ikke gi paracet fordi feberen er litt over 38. Men husk å tilby drikke, altså mm eller mme, så ofte du kan. Babyer tåler mindre enn større barn, og trenger ekstra væske når de har feber. 10% ekstra for hver grad feber. Litt vanskelig hvis du ammer, å vite hvor mye babyen drikker i løpet av et døgn, så da er det bedre å amme litt hyppigere.
enits40 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2011 Tusen takk for svar! Allmenntilstanden er ikke så gal, men har fortsatt feber på ca 38. Og dette er jo dagen ETTER vaksina. Hvor lenge skal det vare, tro?
enits40 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2011 Nea og juniors mamma, ser at du har svart, men får det ikke opp! :-) Baby er heldigvis bedre i dag, men hadde feber i to dager!! Fortsatt synes jeg han sover dårligere og virker utilpass, men har i hvert fall ikke feber! :-)
Nea og juniors mamma Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Ja, rare greier dette. Uansett, det jeg skrev var at reaksjoner etter vaksine kan vare flere dager (selv om det ikke gjelder alle) uten at noe er galt. Som skrevet lengre opp er almetilstanden den du skal følge med på og du kjenner barnet ditt best. Hvis barnet gir god kontakt, lar seg vekke, har våte bleier, drikker bra tross feber (oppimot 40 og over er normalt og kan forekomme ved en liten forkjølelse også) så trenger du ikke bekymre deg. Tipper gutten din er seg selv igjen om noen dager Noen barn reagerer sterkere enn andre på vaksinene og det gjelder snuppa her i huset også.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Her hadde lilleloppa også feber i 2 dager etter vaksinen, og var tydelig utilpass om natten spesielt. Dette var 5 mnds-vaksinen da, men tror hun fikk feber etter 3 mnds-vaksinen også (virket varm ihvertfall, og fikk sin første tann samtidig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå