Gå til innhold

Å ta barn ut av skolen for å dra på idrettssamlinger...

Anbefalte innlegg

Ser at flertallet her er imot å ta barna ut av skolen.

Vell, jeg har ett barn som er veldig god i idrett og derfor blir tatt ut til krins/landslagssamlinger og konkuranser.

Tilsammen er h*n nok borte nesten 2 måneder av skoleåret sånn i gjennomsnitt.

Og vet dere hva, barnet har ikke noe problem med å henge med på skolen, med venner eller i klassemiljøet.

Ta dere en potet alle dere som tror verden stanser opp om ikke alle gjør det samme til enhver tid.... :) Det er iallfall ingen som får noe problem av å gjøre skolearbeidet selv i 14 dager - selvstendighet og ansvar for eget arbeid er også noe man bør lære seg. Og dersom man mister venner fordi man er borte i 14 dager....ja da er ikke de vennene noe særlig å samle på spør du meg!

Folk er jo helt hysteriske her inne av og til....

Fortsetter under...

Så lenge dere søker om fri og har et system for undervisningen går det sikkert greit, men å la barn i grunnskolealder være borte fra skolen 2 mnd i året høres sært ut for meg. Jeg kan ikke helt se at en så sterk fokusering på toppidret er forsvarlig for så unge barn.

Det kommer jo an på barnet! Men for min del høres det ikke godt ut å miste 2 mnd hvert skoleår for idrett sin del. Men det er kanskje fordi jeg vet hva jeg snakker om etter å ha vokst opp i en sånn familie, hvor fokus på idrett omtrent går foran alt. La barn være barn.

NTG/NTG-U er jo en privatskole hvor skoleplanen blir lagt opp etter elevenes treningstider/treningssamlinger og konkurranser.

Man kan ikke sammenlikne det å være borte fra denne skolen pga konkurranser med det å bli tatt ut av den ordinære offentlige skolen. I den ordinære skolen går skolehverdagen/skoleplanen videre selv om enkeltelever er borte. De får ikke tilpasset opplegg slik man gjør på NTG.

NTG/NTG-U er jo nettopp lagt opp slik at elevene skal kunne være borte, mens den offentlige skolen er lagt opp til at elevene skal være tilstede i undervisningtiden!

Dette blir en utrolig tåpelig sammenlikning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...