Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Hei Er gravid og vil finne ut når jeg ble gravid nøyaktig, men blir ikke klok på terminkalkulatoren. Hadde første mensdag 1 desember, siste den 6 desember. Mensen varer altså i 5 dager. Skulle hatt mens 30 eller 31 des. Hvor lang er da syklusen min? Hvordan beregne termin og befruktningsdag. Skal jeg legge inn første dag i mens ( 1 des), og første dag i "neste mens" for å finne antall dager i syklusen, eller skal jeg regne 5 dagers mens , og dagene etter siste mens frem til første dag i neste? Blir ikke helt klok på dette jeg...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Du beregner fra første dag i mens. Sykluslengden din er dagene fra 1. dag i mens til og med dagen før 1. dag i neste mens. Så du har en sykluslengde på 29 el 30 dager. At mensen varer i 5 dager har ingenting å si for beregningen. Å finne nøyaktig ut når du ble gravid finner du ikke ut via en terminkalkulator. Det er mer eller mindre umulig å finne ut helt eksakt. Men har du normal syklus, har du eggløsning ca 14 dager FØR mens. Dvs syklusdag 16/17 http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/ Legg inn 1. des som første dag i mens, og velg sykluslengde 29 el 30 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå