Gå til innhold

Slutte helt med mme/mm og gå over til kun fast føde som grøt og middag når baby er 3mnd. Hva synes dere om det?

Anbefalte innlegg

Hørte om ei jente fra hjembyen min som gjor akkurat dette.

Fordi babyen ikke ville ha mer melk. Rareste jeg har hørt om spør du meg! Greit at man ikke skal blande seg i hva andre gjør, men dette syns jeg var gale! Hun vet jo tydeligvis selv at det er gale siden hun ikke tørr å fortelle det til HS. Og siden hun vet det lurer jeg på hvorfor hun valgte å gjøre det. Synes det høres helt rart ut at en baby på 3 mnd skal bli lei av melk.

Eller er det bare meg?

Fortsetter under...

Ungen må jo uansett ha drikke, så det kommer ikke til å gå uten noen form for flytende føde. Rart at en 3 mnd baby vil ha middag, ser det ikke for meg.

Men, hva med babyen min da? Hun drikker IKKE melk.

Jeg fullammet til hun var 5 mnd. Men etter det, så drikker hun ikke melk.

Er det også barnemishandling da eller?

Annonse

Det var snakk om en baby på 3 mnd, ikke 5 mnd. Når baby er 5 mnd er det ingenting i veien for å begynne med fast føde. Du bruker vel kanskje melk når du blander grøt o.l også?

Det er helt sant altså, hun sluttet med melk når babyen var 3 mnd. Vet at magen ikke er klar før 4 mnd. Derfor jeg også syns det virket så rart.

HI

Jeg vet også om en som gjorde det og det har jeg full forståelse for. Dvs hun gjorde det i samarbeid med sykehus og ernæringsfysiolog, for helsestasjonen kunne ikke gi noen tips når babyen ikke fikk i seg noe mat annet enn å tilby melk enda sjeldnere... Hennes baby var helt umulig å få i melk, eneste gangen det var mulig å få i henne mer enn 30-40ml var om natta, da drakk hun litt mer, men langt fra nok ettersom hun ikke spiste noen ting ellers i døgnet. Heldigvis fikk de via bakveier hjelp av en fantastisk ernæringsfysiolog som innså at ikke alle babyer passer inn i helsestasjonens A4-verden. Det viktigste de fikk hjelp til var å finne ut hvorfor babyen ikke ville drikke melk og få det behandlet og det kan nok også være lurt for hun du vet om.

Så lenge barnet ditt kan svelge så får du selvfølgelig i det melk, enten ved å ha melken i maten (tynne ut), ved å gi med skje eller ved å gi med mdissinsk sprøyte (apotek). Dersom barnet kaster opp/ikke tåler melk, må den få de samme næringsstoffene vi annet og ekstra væske. Dersom barnet ikke kan svelge, må den få det via sonde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...