Gå til innhold

Helvetes sauer som driter ned hele hagen!!!!

Anbefalte innlegg

Nå har endelig snøen forsvunnet og jeg trodde at jeg skulle få sjans til å få rydde opp litt når mini ligger og sover om dagene og gjøre litt forskjellig i hagen. Men hva så jeg i dag når jeg stod opp? JO! En svær saueflokk som raserte alt de kom over i alle hager her!

Rosetrærne er blitt spist, hagen er full av dritt bokstavelig talt, og det er omtrent umulig å trø her uten å få møkka under skoa og dra det med seg inn!

Er det så jævla vanskelig å holde de forbanna krøllete idiotene innenfor et gjerde?? Og var ikke dette litt vel tidlig for å slippe dem ut også????

Og bonden ? Nei, hagen min er ikke hans ansvar, så det måtte jeg fikse opp i selv.

God morgen meg i rævva!!!!!!!!

Fortsetter under...

Ja ikke sant vel? Særlig når jeg ikke bor rett ved siden av den jævla dotten som eier dem også da. Er jo for pokker meg rundt en kilometer til hans jorde, og da bør det for pokker meg være unødvendig å gjerde inn sin egen eiendom fordi bonden ikke gidder å ta ansvar for dyra sine selv!

Annonse

Men dette er ikke et friområde for gårdsdyr! Det er ikke stor utmark rundt her, og bonden har sitt område som han kan ha dyrene på. Da er det vel hans ansvar å sikre dem?

Og han bør vel minst erstatte alt som er ødelagt, sørge for å rydde opp etter dem, og om det absolutt ikke er vilje til å gjøre noe annet å sette opp gjerde for oss? Ikke det at det er noe fristende å ha et stygt gjerde som rammer inn hele eiendommen og innkjørselen da men...

Vil tro at bonden må erstatte busker og annet skader som sauene gjør.

Jeg ville nok undersøkt det. Om en hund kommer inn i hagen din å gjør skade så må eieren betale erstatning så jeg kan ikke se at en bonde skulle slippe unna med det. Men det er klart han prøver seg, det blir nok mye å erstatte.

Jeg ville nok undersøkt ihvertfall og ikke bare godta t han ikke skal rydde opp/erstatte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...