Puppen og lillemor Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Snuppa her er 5 måneder, og får mer og mer MME og mindre og mindre MM (laaang historie). Hun får grøt to ganger om dagen. Bør jeg gi henne NAN 1 eller NAN 2? Jeg ser at NAN 2 inneholder mer jern og at det er den eneste forskjellen - men hun får vel i seg ganske mye jern i grøten også. Kan det være uheldig med for mye jern? Eller bør jeg gi henne NAN 2 (det står jo fra 4 måneder på pakka)
akvarangen Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Ikke noe svar dessverre, men dette lurer jeg også på! Min er 5 mnd, også en lang historie om hvorfor det blir mer og mer MME og mindre og mindre MM.. Kanskje historiene våre er litt like? Ikke kommet ordentlig igang med grøt vi da, men er på vei og håper det ikke er lenge til han er oppe i full porsjon på kvelden. Hvor mye MME vil hun ha i tillegg til to grøtmåltider pr dag?
stearin Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Helsesøsteren vår anbefalte å gi nan 2 til min premature jente da hun var 4 mnd ukorrigert. Hun er født 10 uker før tiden og fikk jerntilskudd i tillegg til nan. Altså vi skulle ikke vente med nan 2 til hun var over 6 mnd. Når det står at det er fra 4 mnd så er det bare å bruke det. Nan 2 har de riktige næringsstoffene babyer fra 4 mnd skal ha, derfor tror jeg det er lurt å skifte over til nan 2, selv om barnet får grøt også.
MrsBlidfis Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Jeg begynte med nan når min gutt var 6 mnd, og da begynte jeg med nan 2..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå