mamma til lillingen Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Sambo har veldig lyst at jenta (3 mnd) skal flytte inn på eget rom. Men han sover med ørepropper og står ikke opp på natta, så det vil jo ikke affektere han på noe vis. Bortsett fra at da kan han ligge å lese i sengen med nattbordlampa på. Jenta våkner bare en gang i løpet av natta for mat, men jeg tenker på om hun trenger sutta eller litt kos for å sovne igjen, så er det veldig mye lengere å gå inn på et annet rom, enn bare å strekke hånden over i kurven hennes mens jeg selv ligger i senga.
Gjest Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Flytta henne inn på eget rom da hun var 7 måneder. Da hadde hun sovet hele natten, i strekk, siden hun var 3mnd. og jeg savnet å kunne lese på senga;)
Steget Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Snuppa her flyttet inn på eget rom da hun var 5 måneder. Hun sluttet å spise på natta da hun var rundt 3 måneder (mme). Etter en heftig periode rundt juletider med at hun våknet masse og jeg var oppe enormt mange ganger for å gi smokk flyttet vi henne da den perioden gikk over. Etter at vi flyttet henne sov vi bedre alle tre!
MillaLilla Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Jeg flyttet lillerusken inn paa eget rom denne uken og hun er 4,5 mnd gammel. Jeg var veldig usikker foer flytting, men naa er jeg kjempefornoyd. Dette har flytting betydd for oss (etter 4 netter): -lillerusken har hatt leggetid kl.18 en god stund, men har som regel vaaknet og vil opp rundt 5.30. Etter flyttingen har hun sovet til mellom 6.30 og 7.00! -hun har ogsaa pleid aa ville spise 2-3 ganger per natt (enten 22/23, 1, og kl.3 eller 00.00 og 3.30), naa er vi nede i en gang om natten! kl.2.30. Mor er plutselig nesten uthvilt om morgenen!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Vesla her flyttet for litt over en uke siden. Hun ble 4 mnd på onsdag. Hun begynte å sove hele natten (20-7.30) uten mat når hun var 2 mnd gammel, men ble syk ett par uker etterpå og hadde en relativt lang periode etter dette med mye "tull". Tror hun syns det var like slitsom som meg. Etter kiropraktorbesøk og flytting sover hun nå fra 18.30 til mellom 6.30 og 7.30 uten mat, gir kun smokk og/eller snur henne en gang eller to. Hender hun vil snu seg fordi hun sover på siden Anbefales så lenge mor føler seg komfortabel med det, men mor må gjøre det hun syns er riktig for seg selv og barnet og ikke la seg påvirke av andres meninger om saken. Hvis mor er trygg er babyen også trygg, og er mor utrygg blir også baby utrygg Lykke til med valget og eventuell flytting!
FruFrydmedtotette Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 I natt flytter min gullunge på eget rom,han er 9,5 mnd. Og våkner vanligvis for flaske en gang i løpet av natten. Han har begynt å sutre/sove litt dårlig inne hos oss i det siste. Og i følge mannen min så kan dette være fordi jeg tydeligvis har begynt å snorke som et lokmotiv igjen (er gravid i uke 25) så kan jo være derfor. Han nattavvennes fra i natt av også,får 4 fulle måltider om dagen så nattflaska er bare for kosens del. Pappaen skal sove der inne i natt,men kan ikke si jeg gleder meg...får håpe det går bra! Vi hadde håpet på et par måneders hvor vi kan sove hele natten før det er et nytt år ca med nattevåk.
2010 Mammaen Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Han var ca 8 mnd. Ventet så lenge pga krybbedødfare og praktiske årsaker. Som du sier er det mer tungvint å traske inn på et annet rom for å gi smokk enn å bare strekke ut hånden. Ventet derfor til han ikke våknet "100" ganger for smokk hver natt.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Flytta han innpå eget rom da han var ca 10 uker gammel. Han lager så mye lyd i søvne at jeg fikk ikke sove. Rommet hans er rett over vårt, så næ hører jeg bare de lydene jeg trenger å høre. Har fungert kjempe flott, bedre søvn på både liten og stor =) Han er snart 6 mnd nå..
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Snuppa flyttet for seg selv når hun var 2 mnd, er nå 4 mnd og vi har ikke angra:) Hun sover bedre og lenger, og vi sover bedre, og er ikke så redd for å vekke henne. Kan dere ikke bare prøve da? Er ikke å mye jobb å flytte senga/vogga/kurven tilbake hvis dere ikke trives med det?
1. gangsmams Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Vi hadde store planer om å ha henne inne hos oss til hun hvertfall hadde passert 6 mnd! Meeeen.....da hun runda 4 mnd og holdt oss våkne hele natten HVER time prøvde vi å legge henne på eget rom! Beste avgjørelsen vi har tatt!!! hun sover myyyye bedre, vi vekker hverandre ikke lenger, og mamma og pappa er uthvilt!!! Jeg var også litt bekymra for at det er lenger å gå inn dit hver gang hun våkner, men jeg sovner faktisk fortere igjen nå enn da hun lå inne hos oss.... Vi må inn ca 2 ganger iløpet av natten, en for smokk og en for mat
Aliena Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 I forhold til fare for krybbedød anbefales det ikke å la babyen sove på eget rom før tidligst 6 mnd. Så hvis dere ikke plages av lyder og vekker hverandre om natten ville jeg ventet litt.
Trultemor73 Skrevet 12. mars 2011 #12 Skrevet 12. mars 2011 Gutten min på litt over 11 mnd sover fortsatt på mitt soverom. Jeg ammer han om natten enda. Jeg venter til han sover natten igjennom av seg selv, før han får eget rom. Gjorde det samme med storesøstrene hans også. Savner å kunne lese på sengen, men regner med at det ikke er så mange månedene til jeg kan gjøre det igjen. Får prioritere mine behov senere:-).
Gjest Skrevet 12. mars 2011 #13 Skrevet 12. mars 2011 snuppa mi på 6 mnd ammes også på natta... å skal ikke på eget rom på en stund.. jeg koser meg med baby til alle døgnets tider ;) Og vi sover veldig godt begge2...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå