Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Hei. Jeg har ikke hatt fast jobb de tre siste årene, dvs jeg har vært under utdanning. Mener derfor de kan ta utgangspunkt i mine siste seks mnd? (Siden jeg har hatt fast jobb da/ble ferdig utdannet i august..) Hvor skal jeg skrive dette inn i søknaden, for er jo bare for fast jobb og slikt det er "laget ruter fo/oppsett".. Skal jeg sende det med som ett vedlegg med alle lønslippene + utregninger? Jeg vil også ha 100% utbetaling og søke om ti ukers ulønnet permisjon. Hvor søker man om de ulønnede permisjonsukene?
Juliprinsessene Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 mnd så regnes det som fast jobb.
Juliprinsessene Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Etter arbeidsmiljølovens § 12-5, andre ledd, har hver av foreldrene rett til ulønnet permisjon i inntil 12 måneders for hver fødsel. Denne permisjonen må imidlertid tas umiddelbart etter foreldrenes fødselspermisjon de første 12 månedene. § 12-7. Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp.
Juliprinsessene Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Fikk ikke med alt:) hehe Håper dette hjelper noe:) Etter arbeidsmiljølovens § 12-5, andre ledd, har hver av foreldrene rett til ulønnet permisjon i inntil 12 måneders for hver fødsel. Denne permisjonen må imidlertid tas umiddelbart etter foreldrenes fødselspermisjon de første 12 månedene. § 12-7. Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp.
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2011 Men jeg veit det, lurer bare på hvor jeg skal skrive inn det med ulønnet permisjon? At man ønsker seg det etter man har brukt den med 100%
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2011 Men jeg veit det, lurer bare på hvor jeg skal skrive inn det med ulønnet permisjon? At man ønsker seg det etter man har brukt den med 100%
Juliprinsessene Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Det skal man bare melde ifra om til arbeidsgiver. trenger ikke søke om det til nav:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå