Gå til innhold

Fødeklar!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er jeg FØDEKLAR!!!!

21 dager igjen og en ny baby i huset om ikke så altfor lenge!!!

Her er formen grei men sover litt dårlig og har skikkelig skranglete bekken som gjør det vondt å snu seg og gå! Har begynt på fødselforberedende akupunktur og bringebærblad har jeg tatt lenge nå så vi får se om det har gjort noe fornuftig for seg neste uke på 38 ukers kontroll. Da skal jordmor sjekke!!!

Har ellers begynt å få maserier på kvelden (igår ble det 2 timer med hver 8. min og vondere enn kynnere men ikke alt for ille!)

Starter permisjon idag og har faktisk ingen planer!!! Veldig ulikt meg! Har pakket fødebag, gjort klart alt til den lille og laget masse middager til barselstiden som mannen lett kan ordne med! Har endel hobbyprosjekter jeg kunne gjort ferdig og tenkte å bake litt kanskje... Får se hva som frister mest!!!

Flere som er Fødeklar idag eller i de nærmeste dagene??? Vet at du lykkelig79mod er det for vi har samme termin!!! Får se hvem av oss kommer i mål først da!!! Har du planer for permisjonen? Formen fin???

Lykke til i siste innspurt jenter! Snart er ventingen over!!!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Og du LyKKeLiG29... Så på hvor mange dager igjen tråden at du også er Fødeklar idag!!! Da er vi 3!!! Flere???

Skrevet

Ja nå er jeg og fødeklar gitt!!!! Kan bare ikke skjønne hvor fort tiden har gått. Har også startet permisjonen nå, men har i motsetning til deg masse planer! Så lille i magen MÅ holde seg inne der i alle fall i 2 uker til så jeg rekker alt jeg skal ha gjort:-) Sist gang fikk jeg en uke før tida, og var da som nå i knallform. Blir selvfølgelig raskere sliten, men det må man bare regne med. Har også en del kynnere da, men de er heldigvis ikke vonde.

Skal til legen i dag, så er spent på om hodet har festet seg. Mini har ligget "riktig" vei i flere uker nå, men hodet har ikke vært festet. Har begynt å få litt vann i kroppen, det hadde jeg ikke sist, men det er vel helt normalt nå på slutten?!?!

Lykke til i innspurten til deg og, vi blir vel å finne her inne på 3. tri daglig frem til vi sprekker :-)

Skrevet

Vi er nok mye her ja i dagene fremover!

Har akkurat ryddet gjennom to esker med papir som skulle enten makuleres eller kastes og har ryddet hjemmekontoret - så fant likevel noe å gjøre! ;) Har også eldstemann å dille med så dagene er sånnsett ikke tomme, bare ingen faste planer liksom! Frister å ta meg en hvil når gutten sover og ellers kanskje finne en lydbok jeg kan kose meg med! Og nå som solen skinner inn vinduene ser jeg at de kunne trengt en vask... Nei, ser ut som jeg ikke kommer til å kjede meg ihjel hvertfall!

Ang. vann i kroppen - jeg hadde mye sist, men ingenting nå frem til for et par dager siden. Er føttene jeg ser det på og det er bare på kveldene. Til morgen igjen er det borte! Satser på at det ikke blir særlig verre! Men det er helt vanlig altså nå på slutten - sirkulasjonssystemet vårt er passe overbelastet og om du sitter mye demper du fort sirkulasjon i beina ved at det blir klemt i lysken og står du mye, må kroppen jobbe hardere for å presse væsken tilbake oppover! Blir det veldig uttalt må du hvile mer med beina hevet og ellers snakke med legen om det!

Lykke til hos legen! Her er ikke hodet festet - bare knapt festet, men jordmor trodde ikke det kom til å feste seg denne gang! Baby har vært i hodeleie siden nyttår og har sunket lenger og lenger ned med ca. 2 ukers mellomrom. Nå er hun så langt ned som hun kan komme ifølge jordmor og har likevel plass å vri på hodet! Jordmor sa jeg hadde skikkelig "fødebekken"! Hehe!

Ha en god dag videre! :)

Skrevet

Jeg er også fødeklar i dag! Endelig! Termin 1 april =)

Her har ikke hodet festet seg, men det vil ikke nødvendigvis gjøre det heller, siden dette er min nr.2 sier jordmor. Men kjenner godt at det ikke er festet, så håper at det skjer.

Min form er fin den, skal ikke klage selvom jeg ofte har smerter pga dette hodet og sover dårlig.

Jeg håper tiden går fort!

Lykke til alle sammen! :D

Skrevet

Er sååå klar for og møte den lille no, bare 12 dager til termin :) Håper det skjer før, men ikke sikkert selv om førstemann kom før termin da. Hodet er vertfall festet, og har en del kynnere.. Kommer nok til og "bo" her inne de neste dagene ;)

Skrevet

Gratulerer med Fødeklar status du også Ønsker2! Er herlig å tenke at babyen er ferdig og klar - skal bare fetes opp litt! ;) Dagene har gått fort unna her hittil og regner med det gjør likedan nå også! Fikk nettopp beskjed av mannen at jeg ikke må legge planer for søndag - han har planlagt hjemme-mamma-spa til meg!!! Herlig mann altså!!! Fikk det sist også og det var himmelsk!!!

Tok meg en hvil - fikk lyst på det - og jammen var det ikke deilig å sove litt på dagtid! Kjenner maserier igjen da siden jeg sto opp men er ikke for ille! Husker jeg hadde dette bare 3 dager før fødsel sist, lurer på om det er likedan nå eller om det blir 3 uker med det istedetfor! Fødte 3 dager over sist, så er hvertfall mye tidligere igang med maseriene!

Til Bolla10: hvor tidlig kom førstemann på deg? Er det noe rutine at man alltid føder rundt samme tid med påfølgende barn??? Har litt inntrykk av det i omgangskretsen, men er vel ingen regel uten unntak, sant??? :)

Skrevet

Jeg er også veldig klar nå, mer gleder enn gruer meg til fødselen og alt den måtte innebære.. Veldig lenge siden 1 fødsel, så dette føles som å gjøre alt på ny.

Jeg har alt klart, men fikk inspirasjon til å gjøre litt i dag.. Så da har jeg hatt strykedag, der alle klærne til mannen og sønnen har fått en overhaling... He he, da er de så pene når de kommer til sykehuset ;) Noen som snakket høyt om redebygging? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...