Gå til innhold

Når bruker man egentlig vindtrekket/fotposen til vognen?

Anbefalte innlegg

Så i en annen tråd at noen lurer på om en trenger både regntrekk og vindtrekk/fotpose. Har aldri skjønt nåt det sistnevnte skaø brukes! Bruker bare fleecepose om det er ok vær+ regntrekk over om det er regn/ruskevær/mye vind.

Fortsetter under...

Vi bruker det "trekket" som følger med vogna stort sett hele året for det er så greit med solskjermen.

Regntrekket har vi på hele vinteren og om sommeren når det regner.

forøvrig bruker vi en vognpose.

Regntrekket er et ekstra beskyttende lag når gradestokken kryper nedover til mange minusgrader

Regulering forøvrig foregår ifht hvor mye klær barnet har på seg.

Midtsommers når det er gørvarmt, så bruker vi selvsagt ikke soveposen, men et helseteppe eller et annet pledd

Når barnet begynner å gå syns jeg det er veldig praktisk med fottrekk når det blåser. Min har i alle fall sittet litt i vogna, gått litt selv, sittet litt i vogna osv. Da er de fullt påkledd med sko og da holder det med fottrekket og kanskje et enkelt teppe den tida de sitter i vogna. Mer styr å ta de ut av og oppi en pose, dessuten er det for varmt(kunne selvsagt brukt en tynn pose, men da problemet med sko og at det er mer styr . Fottrekket beskytter mot vær og vind. Regntrekket bruker jeg kun når det regner, det er laget av et annet stoff en fottrekket, og jeg er ikke så glad i å pakke vogna inn i plast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...