Gå til innhold

Sende med saft eller vann på tur med bhg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om vinteren sender vi vanligvis med varm saft på thermos. De går i utebarnehage og er ute hele dagen. Da er det godt med varm drikke.

Om sommeren har de med seg vann, men på spessielle turdager ol fårde noen ganger saft.

Noen ganger om vinteren har de også kakao eller buljong.

Annonse

Om ungene skal på tur, er det greitå sende med saft. Juice og for den saks skyld, men juice tærer på tenna. Det gjør og saft, så man bør ikke la ungene få det regelmessig- hver dag.

Når man drikker dette med mat, er det minst skadelig for tenna, men det som unger gjerne gjør er å drikke det utenom måltidene.

Vet om en unge som hadde hull i begge fortenna som 3 åring. Hun hadde drukket så mye saft hun ville fra flaske.

Sender med barna våre varm kakao eller solbærtoddy om vinteren. De har også med en liten ekstra flaske med vann.

Når de er på tur, så er det veldig stas med sekken og termosen, og det er veldig stas å drikke kakao eller solbærtoddy.

Hadde ikke vært det samme med vann på termosen.

Men det er omtrent bare på tur de drikker slike ting. Og ingen av barna har hull i tennene. 2 og 5 år gamle.

min vil bare ha vann, han liker ikke saft eller juice. aner ikke hvorfor for jeg har aldri vaert restriktiv det. men han har selv funnet ut at vann er godt naar man er toerst. aner ikke hva de andre barna i bhg har med seg av drikke.

Alle barna har med vannflaske i barnehagen. Barnehagen ordner dette, fyller flaskene med vann før tur. Så tar barnehagen med kakao til alle barna på kalde dager på stor felles termos.

Sønnen min vil bare ha vann, det er det han er vant til.

At barn trenger sukker fordi de er aktive er vel det største tullet jeg har hørt.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...