Gå til innhold

Føler meg så teit

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg har en datter på et halvt år, vi trives godt og har en stabil inntekt for nå. Når permisjonen min er over er jeg arbeidsledig så jeg må snart søke meg jobb, det er den eneste utrygge delen.

Vi bruker ikke prevansjon, men han trekker seg ut i tide, det er ingen sikker måte og det vet vi, men sjansen er uansett mye mindre så lenge man gjør dette. Risikoen er det å IKKE trekke seg ut.

Vi hadde egentlig en plan om å få et barn til når vår lille er ca 2.5 år gammel, dvs starte å prøve igjen om et års tid.

Men.

Han har begynt å leke med tanken om å ikke trekke seg ut, det er helt og holdent mitt valg.

Og jeg savner å være gravid...

Jeg vil ikke ha en ny bebis nå, jeg HAR jo en baby, som jeg elsker så høyt at det nesten gjør vondt. Men hvis jeg evt skulle bli gravid nå i den nærmeste fremtid er ikke datteren vår lenger baby når den neste evt blir født.

Dermed dilemma.

Jeg vil så gjerne, lengter etter magen, sparkene og alt. Elsket å være gravid sist. Og på det punktet er det eneste negativt at den lille må bli født :P Skulle gjerne fått neste via storken jeg!

Men samtidig vet jeg at det mest fornuftige er å vente til jeg er i jobb igjen og har vært det en stund, og til datteren vår er hakket eldre.

Men det er denne evige lengslen... *føle seg dum*

Vet ikke helt hva jeg vil med denne debatten heller, vil bare få ut litt tanker. Har ingen venner eller familiemedlemmer jeg ønsker å prate om dette med, siden vi er de første av vennene til å få barn, og de første i denne generasjonen i familien til å få barn

Noen meninger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143006798-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-teit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange ganger har du tenkt å gå gravid? Hvor mange barn vil du ha? Om du ikke har lyst på mer enn 4-5 barn må du uansett gå uten barn i magen det meste av resten av livet.

En ting er at du har lyst til å være gravid, men har du lyst til å ha to barn så tett? Har du lyst på to unger i bleier på en gang, to i trassalderen samtidig, to som kommer omtrent samtidig i puberteten osv? Du går bare gravid i 9 mnd, men du skal være mor resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...