Nea og juniors mamma Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Junior er 6 uker og hormonutslettet som kom for fullt etter to uker fortoner seg nå som noe annet. Mange små røde nupper i ansikt, på hals, ører, overarmer, bryst og rygg som også har et tørt nesten skjellaktig lag over seg. Jeg har selv atopisk eksem (+ allergi og astma) og frykter selvfølgelig han skal arve noe av det samme. Så det jeg lurer på er hvordan utslettet til deres barn med eksem og allergi har sett ut rundt denne alderen og hvor gammelt var barnet det ble bekreftet?
hippmamma Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hei. Høres ut som min baby det der jo!! Min lille er litt over 7 uker og har hatt akkurat det samme utslettet. Ser litt ut som eksem, men er litt mere nuppete. Forrige uke fikk vi beskjed av HS å starte med Nutramigen. En type mme som er for de med melkeproteinallergi. Utslettet er borte, så regner med at det var allergi, men skal vente til neste uke for å si det for sikkert. De får ikke allergi-testet så små babyer, så er den eneste måten å gjøre det på. Jeg har også reagert og fått utslett hvis han har gulpet på meg når han fikk et annet merke. Jeg har også astma og allergi, så håper virkelig ikke han har arvet mine skavanker. Han har arvet en hjertefeil av sin pappa, så håper virkelig han slipper astma og allergi altså. Har du snakket med HS om utslettet eller vært hos lege? For hvis det er allergi så får du mme på blå resept. Og det er gratis også.
Lessismore Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Vår lille jente på 7 uker har det på samme måte. I natt har det vært veldig plagsomt for henne, hun har ligget og klødd seg i ansiktet, og nesten ikke sovet. Noen som har tips? Evt navn på kremer som kan lindre?
Nea og juniors mamma Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2011 Nå fullammer jeg så det betyr vel jeg må over på melkefri kost....hva nå det vil si i praksis. Blir i så fall tungt å kutte ut latten. Ellers så smører jeg med locobase repair på utslettet hans og det tørre blir bedre. Han har imidlertid ikke vist tendenser til å klø, er det noe håp om at det er noe annet da?
Maiblomst2010 Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Om du må over på melkefri kost, er latten god også med soyamelk Et lite tips fra ei som også barn en med melkeallergi. God helg!
drømmen Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Hei Nea og juniors mamma! Jeg har også kuttet ut melkeprodukter pga mye magevondt, men ikke helt. Spiser fortsatt vanlig ost og biola bl.a. Så lenge jeg har kuttet ut de matvarer hvor det er masse melk i, har et fungert fint her D.v.s f.eks grøt, sjokolade (hrmpf..), sauser etc. Verdt å prøve i første omgang, før du kutter det HELT ut? Så slipper du å måtte gå på så streng (og kjedelig) diett, om du ikke må! ) Ellers signerer jeg Maiblomst2010. Soyamelk funker som bare det! Her om dagen laget vi pannekaker med det. Var kjempegodt!
tina 79:) Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Et annet tips fra en med melkeprotein-allergi, er at svært mange er allergiske mot kumelk, men tåler geitemelk, bøffelmelk osv... det finnes MASSEVIS av oster laget på ren geitemelk, og bøffelmozarella er uslåelig som pizzaost eller kos. Det er også verdt å teste ut hvis man må prøve melkefri kost. Har man laktose-intolleranse kan man tåle Biola og norvegia, men er du eller mini allergisk vil også disse matvarene gi allergisk reaksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå