Gå til innhold

Hvor mye kynnere er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er ny her på 3.trimester i dag, og har et lite spørsmål. Synes jeg har fryktelig mye kynnere, av og til hvert annet minutt. De er ganske korte, kun ubehagelige og ikke vonde. Av og til bare sekunder mellom. Kommer ofte om kvelden, og når jeg anstrenger meg, men kan komme når som helst. Høres dette ut til å være innen normalen?

Veldig takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg har hatt gjennom nesten hele svangerskapet, og gjerne fra 5-15 ganger i timen. jeg har vært fullt sykmeldt siden januar pga. dette(fordi jeg er konisert), og synes det er veldig slitsomt. en fikk vite at det ikke er farlig så lenge de ikke er vonde. mine er også ubehagelige, og jeg er veldig sliten av de når kvelden kommer. jeg fikk beskjed om at hvis de kommer oftere enn hvert 5 minutt i mange timer, og er vonde, skulle jeg kontakte sykhuet=)

Skrevet

Hvr mye som er normalt vet jeg ikke, men jeg hadde MYE kynnere både forrige svskap og dette....nesten mer forrige gang. Har vært ca 1 lang og ubehagelig hvert 5 minutt, og hele tiden mens jeg går. Har heldigvis hatt litt pause de siste dagene.....da har det bare hvert hver halvtime eller noe. Her sier bare JM at det ikke gjør noe så lenge man ikke har vondt itillegg. Men noe kan det jo ha ført til da for fødte i uke 37+2 sist og på kontrollen i uke 33+6 hadde jeg normal livmorhals men den var forkorta(under 2 cm) under kynnerne/trykk.

Skrevet

jeg har kynnere gjennom hele svangerskapet, og de blir ubehagelige og vonde sånn ca fra uke 25..

Mine kan komme kjemperegelmessig hvert 3-5 min,vare halvannet minutt og "klipe"skikkelig nedover i både korsrygg,lår og fremme i symfysen.

Varer i flere timer,og ingenting hjelper.

I svangerskap nr. 2 var jeg på flere ultralyder for å sjekke at alt var greit med babyen,fordi legene trodde at det kunne være noe galt pga de harde kynnerne.

Men så har jeg også fått høre at mitt tilfelle ikke er det som er vanlig..:P

Har veldig kjappe fødsler,og kjenner ingenting til åpningsfasen.

Ta en telefon til føden eller jordmora du går på kontroll hos dersom du er urolig, er alltid bedre å ringe en eller to ganger for mye, enn en liten samtale for lite..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...