Gå til innhold

Hvorfor er det tristere når et pent menneske dør/forsvinner enn når et stygt/overvektig menneske dør/forsvinner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig stiller jeg meg spørrende ovenfor HI, kjenner meg ikke igjen. Synes det var ultratrist når Pål Bang Hansen døde, men det er først nå jeg kommer på at han kan regnes for å være 'mindre pen'

USA er diskrimineringens moder-land. Ikke noe å sammenligne seg med! Her i Norge opplever jeg heldigvis ikke samme forskjellsbehandling.

Hei

Jeg snakker av personlig erfaring. Min mor (og jeg) er vel i kategorien mindre pene mennesker. Da min mor forsvant var det minimalt med mediedekning rundt det, selv om vi forsøkte.

Så egentlig har jeg bare kastet ballen ut i luften.

HI

Annonse

Av alle idiotiske, lite gjennomtenkte innlegg på dette tragiske nettstedet, så tar dette kaka! Herregud noe så dumt!! At det går ann å skrive noe sånn!!

Har dere lagt merke til at det er en del gutter som forsvinner på byturer o.l. En notis, så ferdig med det. Hører aldri noe mer.

Uenig.

Kanskje media fremstiller at det er tristere når pene/hvite dør.

Tror SVÆRT få mennesker opplever dette samme selv. Bekjentskapet, båndet, nærheten til avdøde kommer LANGT forann grad av skjønnhet.

Jeg bare spør:

Hvor mange svarte er det som får mediedekning i lang tid dersom de blir kidnappet/forsvinner.

De som ikke forstår HI er helt på jordet og må være utrolig naive.

Det er jo en faktasak. Egentlig ikke noe å diskutere i det hele tatt. Folk som svarer "det var omstendighetene som gjorde at saken fikk mye mediedekning". Vel, det finnes mange mange under samme omstendingheter som vi aldri hører om...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...