Gå til innhold

Sender dere inn lønnsslipper eller skjema fra arbeidsgiver til NAV?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt fastlønn med vakttillegg som tilsammen tilsvarer ca 6G. Alt sammen ble utbetalt fra arbeidsgiver, men da de fylte ut skjema for lønnsberegning av svangerskapspenger førte de kun opp fastlønnen som grunnlag. På lønnslipper står jo den reelle lønnen jeg har hatt. Hva gjør man da? Sender inn lønnslipper? Hvor mange i så fall? Håper noen vet og kan svare. Kan jeg eventuelt få arbeidsgiver til å endre opplysningene på lønnsskjemaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med vakttillegg? Overtid?

Skrevet

Det er jo forsåvidt ikke overtid, for det er pålagt vakter i tillegg til fast jobb... Tror jeg får høre med arbeidsgiver...

Skrevet

Men om det er tillegg over 100% stilling så får du ikke dette med, selv om det er pålagte vakter.

Skrevet

Snakket med lønnskontor. Var feil på skjema deres. Alt skulle regnes med, så heldigvis løser det seg.

Skrevet

lønnskontoret skal regne ut et gjennomsnitt av lønnen din de siste 6 mnd før permisjon. hvertfall etter hva jeg har blitt fortalt :) jeg får månedlig bonus etter hva jeg selger i jobben min, og har fått innvilget foreldrepenger som er mer enn hva jeg har som utbetalt uten bonus. så når de regner med bonusen i foreldrepengene, så bør vel overtid også legges til :)

Skrevet

Overtid skal trekkes fra og kommer ikke med i grunnlaget. Det er kun de som har pålagt overtid i arbeidsavtalen som får med overtid, og det gjelder spesielle grupper som politi, brannmenn etc.

Det er ikke tilstrekkelig at overtiden lovlig kan pålegges som en fast ordning, den må også faktisk være pålagt som fast overtid, gjennom f.eks. arbeidstidsbestemmelser og faste vaktplaner.

 

Jmf § 8-29 tredje ledd:

 

Lønn for overtid tas ikke med. Overtidslønn skal likevel tas med når overtiden er pålagt i arbeidsavtalen som fast overtid og dette ikke er i strid med lovbestemmelser om arbeidstid.

Skrevet

Hei.

 

Ser du har fått beregnet ut ifra de siste seks mnd, kan jeg spørre hvor du skriver dette i navn søknaden? blir det på siste side og så legger du med utregninger og dokumenter? :)

Skrevet

Det er opp til nav å vurdere hvor lang perioder det skal regnes fra. Det er ikke vanlig å bruke 6 mnd, og gjøres ikke på ønske fra den som søker.

Arbeidsgiver sender inn inntektsopplysningene, og du skal kun sende inn siste lønnsslipp. Trengs det dokumentasjon utover dette vil du ble bedt om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...