V&A Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 jeg nyyyyter å være hjemme , og kunne godt tenkt meg det en goood stund til....! minsten er 6 mnd, jeg ammer henne og har henne liksom ALLTID rundt meg/oppå meg hehe.. storesøsteren ammet jeg bare til hun var 6 uker, og så fikk hun flaske. etter 3 mnd var det full puppestopp, og det gjorde at det var lettere for meg å få pass til henne og at pappaen kunne ta seg av matingen om natten eller på dagen... men nå har jeg hatt barnepass til minsten 1 gang (mormor hadde de på liggebesøk), og jeg bare gledet meg til å få de tilbake igjen storesøster er 3 år, og har gått i bhg i 2 år . hun er en slik person som har veldig godt av å gå i barnehage (jeg jobber også forresten i den bhg, og kjenner alle der). MEN jeg trives sååå godt her hjemme! vi har nytt hus, og min familie bor rundtom, og jeg elsker å kunne gå trilleturer til dem og bare ta livet med ro. kjøre på butikken om morgenen og ha ferdig middag til storesøster kommer hjem klokken 3 (blir levert i 10 tiden) permisjonen gå ut i april, da er småen 7 mnd. jeg har sagt at jeg skal HVERTFALL være hjemme til hun er 1 år så jeg får bare nyyyte tiden, ellers får vi få en baby til snart hehe...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 å ja, jeg også nyyyter det rolige hjemmelivet, og skal ha ett år ekstra ulønnet perm med lillesøster, akkurat som jeg hadde med største=) Da får vi utsatt barnehagestarten litt, og kan kose oss med rolige dager uten klokkestress og mas, pluss at eldstejenta kan fortsette med kortere dager i barnehagen og en fridag eller to i uka=)
akvarangen Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Bare nysgjerrig - hvordan får dere det til økonomisk? Noen tips? Jeg skal være hjemme to måneder ekstra ulønnet, dette får vi til å gå ihop såvidt ved hjelp av noen ferieuker, kontantstøtte de to månedene + legge av litt feriepenger.. Ett år hadde rett og slett ikke gått, slik jeg ser det - selv om det hadde vært utrolig fint!
enits40 Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Jeg trives også i permisjon! Synes det er så deilig med denne "flate" tilværelsen uten krav til prestasjon eller å måtte grue seg til presentasjoner og frister! Så deilig å bare kunne trille rundt, se litt sport på tv, kose og leke masse og ha lange herlige samtaler med de store når de kommer hjem fra skolen. Gruer meg til å jobbe igjen, selv om det sikkert tar kort tid før jeg er i rytme der og..
mammaløve Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Åh...enig! Det er så godt å ha muligheten til å bli ordentlig kjent med småen! Får helt angst av å tenke på min framtidige 8-15 jobb. Da får jeg være med småen i bare tre-fire timer før han skal til køys på hverdagene!! SUKK...fælt er det! Bonusen med å jobbe er jo vel og merke at man får mer "voksentid". Kjenner jeg savner å bruke hodet på en annen måte, og snakke om jobbrelaterte ting! Men det kommer tidsnok det...
lilywhite Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Da er vel jeg rake motsetningen da Jeg er også snart ferdig med permisjonen, men den kan nesten ikke ende fort nok. Ikke misforstå da...jeg har kost meg max sammen med mini disse mnd, men guri som jeg gleder meg til å komme tilbake til jobb igjen. Da tar pappa over, noe han gleder seg masse til så jeg ser ingen grunn til å grue meg. Han har faktisk fått noen ekstra uker av meg
tromsøjenta Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Jeg trodde på forhånd at jeg var en person som godt kunne ha permisjon "for alltid". Jeg synes faktisk det har vært ganske slitsomt å "bare være hjemme". Mini har sovet lite på dagtid og krevd underholdning all sin våkne tid. Vi har jo vært litt på farten og det er nesten mindre slitsomt for meg, men jeg vil jo at mini skal få kose seg litt hjemme også. Det har vært enklere i det siste og jeg har jo kost meg sammen med gutten min hele tiden. Men jeg kjenner at jeg savner å være bare meg sammen med andre voksne, så jeg gleder meg til å begynne å jobbe om tre uker. Samtidig gruer jeg meg til å være borte fra mini, så er glad jeg kan ha ammefri og dermed kortere dager. Dessuten skal han jo være sammen med den flotte pappaen sin:-)
Tingenes Herre Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 Jeg synes også det er sååå deilig, og koser meg med å være hjemmeværende. Hadde aldri trodd jeg skulle like det SÅ godt. Skulle gjerne vært hjemme lenger, men jeg tjener alt for mye til å bli hjemme i ulønnet perm. Skulle ønske jeg tjente dårligere, for da hadde kanskje samboeren min sagt ja til at jeg kunne bli hjemme litt lenger...får nyte det så lenge det varer.
Trultemor73 Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Jeg er alt ute i jobb igjen. Skulle gjerne vært hjemme i permisjon mye lengre:-(. Men jeg sparte opp noen penger sidne jeg fikk full lønn i permisjonstiden. Siden jeg kun hadde 50 % barnehageplass og kuttet ut SFO, så sparte jeg heller de pengene jeg ville brukt på det på en høyrentekonto. Det ble såpass mye penger at jeg kunne ha 2 måneder ulønnet permisjon. Men i stede for det, så tenkte jeg at det var lurt å heller ta 4 måneder hvor jeg jobbet 50 %. Da var jeg jo i systemet. Så fant jeg ut at siden jeg får kontantstøtte og feriepenger, så skal jeg klare å jobbe kun 50 % frem til 1. august (permisjonen min sluttet i førsten av januar). Så nå nyter jeg tilværelsen 50/50. Fungere faktisk veldig bra og skulle ønske jeg kunne jobbet slik for bestandig. Men da blir det nok dårlig med pensjon.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Det økonomiske er ikke noe problem for vår del, og det er veldig deilig=) Men det er jo mulig å f.eks være dagmamma for ett eller to ekstra barn hvis man ønsker å bli hjemme litt lenger- og med KS i tillegg blir det jo litt da.. Kanskje ikke så mye, men bedre enn ingenting.
stearin Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 Jeg er hjemmeværende til jenta mi er 15 mnd, og jeg nyter det! Det er herlig å tenke på at vi ikke må begynne å stresse med barnehagehverdag før det. Så fra hun er 15 mnd skal jeg være 50% hjemme og hun 50% i barnehage i ett år til:)
mamma til lillingen Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 Jeg trives også kjempegodt å være i permisjon! Det var ikke sånn i starten, men nå som døgnrytmen og rutinene har kommet på plass, så koser vi oss masse! Jeg skal begynne å jobbe igjen når jenta er 6 mnd (3 mnd igjen) og da overtar pappaen. Skal jobbe masse i sommer, men håper jeg kan kutte ned til høsten, så jeg får være litt sammen med snuppa. Kyrsser bare fingrene for at vi får barnehageplass, vi kommer til å slite skikkelig økonomisk om en av oss må gå hjemme.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Jeg også trives alt for godt hjemme med Gullet:) Dette er vår første og blir vår eneste, han var prematurfødt og føler han er for liten og begynne i barnehage når han er ett år. Jeg jobber tredelt turnus, og håper jeg kan være hjemme så lenge som mulig. Min samboer jobber i det private og tjener derfor mye bedre enn meg som jobber i staten:) Så etterhvert når han skal ta ut sin permisjon, tar han to dager i uken. Da kan jeg jobbe, og hver tredje helg. Digger også jobben min, men vil være mest mulig og lengst mulig sammen med vår deilige sønn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå