Gå til innhold

Når er det "vanlig" at ungene begynner å krabbe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er forskjellig fra unge til unge.. selvfølgelig.. men det må da være en gjennomsnittsalder ?

Min på 5,5 mnd krabber ikke, men Han kommer seg rundt sin egen akse og kan åle seg fremover hvis han ser en leke som han vil ha tak i.

Hvor lang tid tar det fra "åling" til dem begynner å krabbe?

Del gjerne erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å ha lest at gjennomsnittet ligger på rundt 9-10 mnd? Noen før og noen senere.. Gutten min på 6,5 mnd begynte å åle seg skikkelig for noen dager siden. Før det var det bare noen få drag fremover. Nå er han helt turbo :) I dag morges reiste han seg opp i krabbestilling (noe han har gjort heeeele dagen siden han fant ut hvordan det skulle gjøres) og i kveld så krabbet han et par steg fremover :) Han mestrer det ikke heeelt enda, men er på god vei. Synes det har gått veldig fort fra å kunne lite til dette :) Synes det hørtes veldig tidlig ut for en på 5,5 mnd å krabbe, men det er jo de som får det til også. Men gutten din har god tid, tenk han skal gå gjennom hele livet, da gjør det ikke noe om han tar livet med ro i noen mnd først :)

Skrevet

Gjennomsnittlig alder for krabbing er 8-10 mnd, men veldig ofte må de stå noen uker i krabbestilling og bare svaie med rompa og trene seg opp i styrke og balanse først, før de tilslutt knekker krabbekoden.. Eldste mi begynte å stå i krabbestilling ca 1 mnd før hun tilslutt begynte å krabbe, 9 mnd gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...