Gå til innhold

kjøper du ting til barnet som...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det eneste jeg ønsket meg og ikke fikk var en lillesøster (eller lillebror, men jeg ville ha flere enn de to brødrene jeg hadde) og hest.

Hest ser jeg ikke bort ifra at vi skaffer oss en gang, men ikke før barna blir større. Evt flere søsken sier faren nei til, så da blir det vel dårlig med det.

Jeg hadde ikke spesielt mye, men jeg var fornøyd med det jeg hadde...

Annonse

JEPP =)

mamma og pappa hadde aldri råd til å kjøpe merkevarer til meg, så det kjøper jeg til mine små! ;) Mini var 9 mnd da hun fik sine første converse! He he, nå er ikke det dyre ting, men når jeg var liten hadde vi aldri råd til sånt! =)

sønnen min fikk DC sko når han var 5, og 3 ulike Vans i sommer.

Hahaha, hvilken glede tror du egentlig at jenta på NI MÅNEDER har av converse-sko? Eller gutten på 5, for den saks skyld... Hehe.

Er det én ting jeg skal lære barna mine, er det at dyre klær/sko/ting er noe man gjør seg fortjent til. Penger vokser ikke på trær, og unger har ikke godt av å få alt de ønsker seg og peker på. Det er viktig lærdom for livet videre. Merkeklær er ikke alt i livet :)

Jeg kommer ikke til å kjøpe ting til barnet mitt bare fordi han har lyst på det. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe ting til barnet mitt fordi jeg hadde lyst på det da jeg var liten. Han må nesten ønske seg det selv, og kanskje etter hvert få det i "dette har du gjort deg fortjent til"-gave.

Halloooo! 21;35 Hele poenget var jo om jeg kjøpte ting til ungene som JEG ikke fikk!!!!!!!!!!! Jeg vet da at ungene gir blanke f i hvilket merke de har på skoa! Og det var jo hele poenget her! JEG kjøper fordi JEG ikke fikk! (Ønska meg ikke converse når jeg var 9 mnd da... men da jeg gikk på ungdumskolen!)

=) Og converse til barn er billigere en vanlige merker som Skofus, Ecco og Geox...........................

Jeg fikk ALT jeg pekte på i min barndom. Jeg var enebarn til to foreldre med mye penger til overs.

"Heldigvis" er jeg fattig nå, og kommer til å være det i mange år fremover i tid. På denne måten lærer jeg meg å bruke penger, og snuppa får ikke alt hun peker på. Hun må isåfall spare seg opp til det hun vil ha, noe jeg aldri fikk gjøre når jeg var liten.

Så nei, skal ikke kjøpe ting til henne, men hun skal jammen meg få spare seg opp til hva hun vil ha.

Annonse

Gavekalenderen trenger da ikke bli dyr. Jeg kjøper inn bare små ting, men på julaften får de en litt større gave.

Jeg bruker å kjøpe inn hårstrikk, biler, hårspenner, tyggis, sjokolade, sprettballer, klinkekuler, figurer til å feste i sekken, klistremerker, glansbilder osv

Noen ganger finner jeg leker på tilbud som det er mange deler i og sprer det utover. F.eks et år fant jeg snøhvit barbiedukke og de syv dvergene, pluss at det var flere figurer av dyr med. Den betalte jeg 100 kr for å sprette det utover kalenderen, trengte bare fylle på med 4 gaver, så totalt ble prisen 150 for hele pakkekalenderen.

Du må bare bli flinkere til å finne billigere gaver.

Togbane ønsket jeg meg alltid som liten, og det kom fort inn i huset her når jeg fikk barn. Ungene har syns det har vært gøy, men de har nok merket at jeg har syntes det har vært gøy også. De merker fort når det er ting jeg syns er gøy, for da går jeg litt mer amokk i lekebutikken enn jeg gjør med ting jeg ikke syns er så gøy.

Ungene fikk Sylivan hus til jul, de fant mine gamle figurer på loftet hos mormor. For noen uker siden så kom jeg over salg på disse tingene, ungene kikket bare rart på meg når jeg kom hjem. "mamma, kjøpte du ikke litt mye nå?" Men de leker kjempe masse med det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...