Gå til innhold

Bekkenløsning? (samme som 1.trimester)

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere her inne som har hatt bekkenløsning? Jeg har begynt å få fryktelig vondt i bekkenet og jeg er bare i uke 6.

Er det mulig å få bekkenløsning så tidlig? Har aldri hatt bekkenløsning før så vet ikke helt hvordan det kjennes ut, så er jo ikke sikker.. Synes isåfall det er litt tidlig, har jo en del uker igjen...:)

Fortsetter under...

Hei. Hvis dette er første svangerskap er det jo tidlig å få bekkenløsning nå. Når et er sagt skjer det veldig mye med kroppen når man blir gravid, og ingen er like. Jeg hadde store problemer med bekkenet fra uke 13 med første mann. Men denne gangen begynte jeg å kjenne det litt allerede i uke 6. Det kan være lurt å kontakte lege slik at du kan få en henvisning til fysio. Dette for å forebygge med litt behandling og med øvelser slik at det ikke blir veldig ille utover svangerskapet.

Lykke til

Det er fullt mulig å få bl så tidlig ja! Helt grusom å være plaget helt fra starten av, men så velger vi ikke selv våre vondter osv.

Jeg fikk det i uke 11 første gang og denne gang fra uke 6.

Kom deg til lege og få en diagnose/henvisning til fysio eller kontakt manuellterapeut og kom deg til behandling asap.

Da kan de gjøre at smertene ikke får utvikle seg til å bli så ekstremt ille, men du må regne med å være ganske redusert tidlig i svangerskapet.

Selv er jeg nå i uke 20 og 100% sm, har nå tatt frem krykkene :(

Kan godt få det tidlig ja, var heldig første gang og fikk det ikke før i uke 30. Jeg hadde en del vondt før jeg fikk bekkenløsning, så jeg trodde jeg hadde det, helt til jeg en dag våknet og det var ingen tvil: Dette var bekkenløsning... Gikk ikke an å løfte fotene for å ha på sokker eller noe.. det ble krykker og bare skyving av føttene langs gulvet. Ingen tvil om at bekkenet var "løst" nei... Håper for din del at det bare er at det vokser som gjør det vondt, og at du ikke har bekkenløsning riktig enda...:S

Må bare skyte inn noe her - mamselams, du hadde nok bl lenge før du ikke greide å løfte beina opp fra gulvet! Når jeg tar null hensyn eller overdriver aktivitet så opplever jeg også at det låser seg helt, men dette er tegn på at en har overdrevet og presset seg for mye.

Symptomene på bl er som oftest smerter og gangvansker men en skal ikke vente til en blir invalid før en gjør noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...