Gå til innhold

Har barna deres mistet mye klær i bhg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avd til sønnen min har det fryktelig rotete i garderoben .

Han har gått der i ett år nå og hittil har han mistet 2 jakker , en flecce jakke og en soft shell jakke ( flecce jakka dukket opp etter 4 mnd ) 1 par støvler (dukket opp igjen etter 6 mnd ) Og siden jul har han mistet 4 par votter ... Alt er merket .

Utrolig irriterende ...

1-2 par votter kan jeg forstå blir borte men ikke 4 par ...

Hvordan hadde dere taklet dette , klage eller er det noe man må regne med ?

Skrevet

Svigerinnen min opplever det samme med klærne til ett av barna sine. De to barna går i samme barnehage og har samme type klær, men det er bare klærne til A som blir borte, ikke B. Teorien er at noen stjeler, og at den som stjeler, har et barn som heter A. Derfor har hun begynt å merke begge sine klær med B...

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det.

I vår bhg har de ansatte virkelig kontroll på hvor tingene til de forskjellige barna befinner seg, og det har aldri vært noe tull.

Veldig deilig.

Jeg har også inntrykk av at de fleste familiene er relativt velstående i vår bhg, så det er kanskje ingen som har behov for å stjele.

Skrevet

Jeg sier fra hver gang det er noen klær jeg ikke finner. Ikke for å klage, men sånn at hvis det skulle dukke opp noen klær som høres ut som de vi har mistet, så vet de at de kan være våre. Det hender også at noen henger opp en lapp hvor de beskriver klærne barna har mistet.

Det er ikke mye klær som har blitt borte for oss og alt som har vært merket har dukket opp igjen. (Selvom det tok vel omtrent et år med et par ullsokker som sikkert hadde forsvunnet innerst i en skuff hjemme hos noen, for de så ikke ut som de var mye brukt når de dukket opp igjen.)

Skrevet

Har hatt fire barn i samme barnehage og har til dags dato ikke mistet et eneste plass, om det er noe må det være et par bomullsokker eller noe annet jeg ikke har savnet..

Synes du skal ta det opp jeg, det må da gå an å ha orden i garderoben, andre barnehager får det jo til.

Skrevet

Ikke mye, men noen litt finere plagg..

Skrevet

Nei, vi har egentlig ikke mistet mye. Det det forsvant litt av en stund var høyrevotter. Noen dukket opp da snøen forsvant, men vi har nok i hvertfal 6 venstrevotter uten makker.

Skrevet

Vi har mistet et par votter ellers er det ingenting som er borte.

Skrevet

Nei, veldig lite.

Et vottepar og en sokk er det eneste, trur jeg. Men endel smokker har forsvunnet... Disse har ikke vært merket, så det er ikke barnehagen sin skyld.

Skrevet

Har ikke mistet en maske engang:)

Skrevet

Ikke opplevd mye av det. Noen votter har forsvunnet. I barnehagen har de ei kasse som står med diverse tøy som ikke har "eier". Ser der regelmessig, og finner ofte en vott ol som tilhører oss. Vi mista ei bukse nå for ei stund siden, hang så opp lapp, og den dukka opp med det samme. Hadde ikke merka den. Få klær jeg merker faktisk.

Opplever ofte at det ligger klær som ikke tilhører mitt barn på plassen i barnehagen, og ofte er det de med plass nærmest som har "mistet" de over på vår.

Du får se litt nærmere på plassene rundt. Ikke alltid like greit å vite for de ansatte heller.

Skrevet

Datteren min har gått i bhg i 1,5 år og har kun mistet en bukse. Irriterende nok, men det er jo absolutt ingenting ift. det du opplever.

4 pr votter på 2 mnd!!! Tror jeg hadde bedt om erstatning...

Du burde klage på dette - kan du ikke sende en e-post til lederen?

Skrevet

ikke send e-post til lederen,men si ifra på en ordentlig måte at nå har sønnen din mistet så mye tøy(si ifra at dine ting er alltid merket!) at det har blitt en veldig lei uvane.si det til ped.leder som faktisk har ansvaret på avdelinga.

si at du synes det er rotete i garderoben,rotete og uoversiktelig.kan de ikke opprette en boks der klær som ingen vedkjenner seg havner oppi,slik at rette eier en dag finner den?

det er nå slik at ting forsvinner i barnehagen,noen ganger blir de tatt med hjem av andre sløve foreldre som ikke ser at detikke tilhører dem,andre ganger er det bare lagt feil,og atter andre er det noen barn som har fått i det og som kanskje la det fra seg i en annen avdeling.

da er det viktig med en ryddig garderobe der det er enkelt for alle og finne egne klær!

og det er IKKE vanlig og du skal ike regne med å måtte miste såpass mye klær,det er helt uakseptabelt synes jeg!

hilsen ped.leder

Skrevet

Mistet et par fingervotter som ikke var brukt en eneste gang. Ellers har vi aldri mistet noe. har tre barn i samme bhg. Foresten, minstejenta gikk et par mnd i en annen bhg før hun fikk plass i samme som de andre. Der hadde de null kontroll på smokker. Mistet flere smokker på de to-tre mnd hun gikk der. Var mindre oversiktlig med klærne også, men alt kom til rette hvis vi "mistet" det. Fatter ikke at ytterjakker forsvinner uten at det er tyveri jeg da. De henger vel på en fast knagg som kun barnet ditt bruker? Det skal ikke være sånn som du beskriver. Ville tatt det opp på en saklig måte med ped.leder.

Skrevet

I løpet av de 3-4 årene eldste jenta har gått i barnehagen så har hun mistet minimalt, det er snakk om en tøffel, noen hansker og kanskje ett par strømper..thats it tror jeg.

Merker alt, og 99% kommer til rette hvis det forsvinner. Ligger som regel på gulvet eller i en annen hylle.

Tror det er umulig å ikke miste hansker/votter, da barna ofte er ute å river disse av!

Skrevet

har mistet en regnbukse, to fleecejakker og en del sokker...

regnbuksa var mest irriterende, han hadde nettopp vokst utav det han hadde der fra før, og jeg var i en fattig periode da, så fikk arvet regnklær til han fra stesøstra. så forsvant den dagen etter! maste mye om den, og den dukket visst opp 6mnd etterpå, men da jeg skulle hente den, så var den borte igjen....

Skrevet

Har mistet ett par sko og en vannflaske.

forstår ikke at foreldre blir sure på personalet.

det er foreldrene sitt ansvar å rydde og legge klede fint på plass i hyllene

barnehagen har 4 vegger, er klærne borte har noen andre foreldre tatt feil.

barn kan miste votter på tur som ikke blir oppdaget. då kan personalet gå tilbake for å lete. men litt svinn må man regne med.

det er lett for personalet å legge klær i feil hylle. då må foreldre ha litt forståelse, og ikke ta med hjem noe som ikke er deres.

Skrevet

Har mistet noen votter og sokker, et par regnbukser og en eller annen ullgenser/ulljakke.

Mangler vi noe, henger vi alltid opp lapp i garderoben. Som regel er det andre foreldre som har tatt med feil klær hjem uten å merke det. Mange unger har jo like klær, og skal innrømme at også vi har tatt med feil mellomlag hjem et par anger uten å merke det... Hadde ulljakka til barnet på naboplassen hjemme i et par uker før jeg oppdaget at den ikke var vår! Den var helt lik og samme størrelse, og når den lå på vår plass falt det meg ikke inn å sjekke navnet inni da jeg tok den med meg hjem.....

Skrevet

Jeg er delvis enig med 21.22 over her, men også delvis VELDIG uenig!!

Ja, det er definitivt foreldrenes jobb å holde orden i tøyet til barna på plassen og i byttekasser/hyller. De skal holde oversikt over hva som er der, at det er nok tøy, at det er helt og rent og i det hele tatt.

Foreldrene bør gå over plassen når de henter barna, uten tvil.

MEN! Det er ikke for mye å forvente at personalet (sammen med barna!) skal ta hånd om barna OG utstyret deres i den tiden da foreldrene ikke er til stede. Litt svinn må man uten tvil regne med ja, at ting forsvinner på tur kan skje uten at det er noe spesielt. Noen barn roter også mer enn andre, og det er derfor vanskeligere å holde styr på deres ting.

Dersom klær og utstyr er tydelig merket skal det derimot ikke være vanskelig å få disse på riktig plass i løpet av dagen. Det krever struktur, rutiner og orden, ja, men dette skal man kunne forvente av barnehagen.

Mange barnehager får dette til uten problemer.

Etter 3 år har vi aldri mistet noe som helst i barnehagen.

Eller jo, en venstre-crocs forsvant en gang. Barnet mitt har tatt de av på avdelingen og ved dagens slutt fant vi kun en igjen. Den dukket aldri opp igjen. Sannsynligvis har den havnet i bosset ved et uhell. Kanskje et barn har kastet den. Ikke noe å lage noe nummer ut av, jeg tok det hele med knusende ro. Personalet derimot var ganske fortvilet.

Skrevet

Av erfaring må jeg si at i avedelingsbarnehager der avdelingene har hver sin garderobe skal det være ganske lett og holde styr på klærene. I basebarnehage derimot der det kan være en garderobe med kansje plass til 100 plasser kan det være vanskelig å holde styr. Ser barna noe de syns er fint kan de lett ta disse klærene\skoene\vottene\tøflene med på en liten runde før de ikke vil ha de lenger. Da er det vanskelig for de ansatte og vite hvor den rosa tøffelen til Siv er akkurat på det tidspunktet.

Men at så mye forsvinner syns jeg ikke du skal finne deg i, dette syns jeg ped.leder skal få beskjed om, og kan bevistgjøre alle foreldre på. Da blir det kansje slutt på evt sjeling om det er det som skjer også?

Skrevet

Har ikke mistet noe som jeg vet om. Mulig noen votter og sokker, men ikke noe jeg har merket er borte. Var ett par votter som var borte en liten stund, men de hadde havnet på småbarnsavdelingen.

Hatt to barn og de har gått i to barnehager så syns det er ganske bra at vi ikke har mistet noe, serlig når jeg vet hvor dårlig jeg er til å merke tøyet. Yttertøyet er jeg flink til, men ikke så flink med det andre. Har en merkesjau ved nytt barnehageår/skolestart men alt etter der blir sjeldent merket.

Hyllene i barnehagen kan se helt bombet ut. Ungene kler på seg selv og skal holde orden i hyllene sine, de har veldig fokus på at det er ungene som skal styre dette. Dette er noe de har diskutert med oss på foreldre møte, siden skolene sliter veldig med unger som ikke klarer å holde orden på tingene sine eller å kle på seg skikkelig så har de innført dette i barnehagen. Slik at de får det lettere på skolen, ungene er kjempe flinke og veldig lite rot iforhold til at de ordner alt dette selv. Siden i høst har det bare hengt en lapp om savnet tøy i barnehagen. Skolen merker også hvem barnehage ungene har gått i, de som har gått i barnehagen her er mye flinkere til å holde orden og kle på seg selv enn de fra andre barnehager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...