Gå til innhold

Flere med foreldre som blander seg inn litt for mye nå??

Anbefalte innlegg

Min far har jeg aldri hatt noe god kontakt med, siden jeg var 3 år har jeg bodd hos mamma. Og Min far har aldri vært så mye til stede i oppveksten til meg og min bror. Men NÅ skal han absolutt være så engasjert når han skal bli bestefar for første gang. Ringer nesten annenhver dag og anbefaler det stellebordet der, og den vugga der.. Jeg har aldri sagt noe imot han, til han før, men nå er det like før. I går ringte han igjen og snakket om hvor mye erfaring han har med små barn og han hadde ikke noe imot å klippe navlestrengen og få være med på fødsel. Nesten så han inviterte seg selv med på vår fødsel!! Hva skjer?!

Dette er totalt unaturlig for meg, som aldri har hatt noe god kontakt med min far, selv om han bor i nærheten.

Måtte få ut litt frustrasjon her..

Fortsetter under...

Vil tippe at han nå forsøker å ta igjen det han mistet med deg og fokuserer mye på sitt barnebarn for å ta igjen tapt tid. Kan skjønne at det kan være litt for mye av det gode, men egentlig også litt søtt at han forsøker og vil så gjerne.

Kanskje er det jeg som overdriver litt pga mine hormoner:p Men jeg og samboern min har liksom en plan om hva vi skal kjøpe inn til babyen og vil at dette skal være vår tid. Dette har også moren min akseptert. Så vi spør heller om hjelp hvis vi trenger det, enn at vi skal bli nedringt om hva vi må kjøpe og hvor.

Kan kanskje forstå at han ønsker å ta igjen det tapte, men jeg er liksom så vandt til at han har hold seg utenfor hele oppveksten min. Og mener det er hans tap, for å ikke ha vært så engasjert før.

Men men.. HI

Kjenner meg litt igjen i dette. Mora mi og jeg har lite felles, og hun besøkte oss nesten aldri før jeg fødte. Men etterpå har hun vært her minst en gang i uka og styrt på med gaver, barnesikring og lignende.

Det er vel OK, selv om vi ikke hadde så god kontakt før barnebarnet kom, er hun den eneste mora jeg har.

Nja...

pappa har aldri vært der, kun når jeg eller mamma har ringt for å spørre om jeg kan sove der... det stoppa jeg med i 14års-alderen, av naturlige grunner. Etter det har jeg snakket med han kanskje 4 ganger i året. Det er alltid jeg som tar kontakt, og alltid jeg som drar til han, om jeg gjør det....

Men plutselig en dag (jaja, på bursdagen min, men samme det..) også spurte han om ungene var friske. Nei, det var de ikke, så begynte han å mase om at jeg MÅTTE gi dem tran!! Det var sååå viktig at barna fikk tran...så jeg spurte bare om jeg hadde fått det av han når jeg var liten, og da fikk han det veldig travelt og måtte legge på...

Annonse

Det er vel kanskje der problemet ligger vil jeg tro, for jeg aner ikke hvordan jeg skal snakke til han om det. Han er en veldig dominerende man, og mener stort sett at alt han sier er rett. Så jeg har ikke ork til å måtte forklare meg, uten at han skal ha forståelse for hva jeg mener.

Jeg kjenner liksom ikke faren min. Så føler dette er veldig vanskelig.

Men om det fortsetter må jeg nok sette ned foten. Har kun 9 uker til termin nå, og vi stresser ikke noe særlig enda med utsyret (mangler stellekommode, bilsete og vogge). Noe han sa at det måtte vi få i orden nå ja! Ellers blir det fort for seint. aah

HI

Uff, den er litt ugrei og særlig når du ikke kjenner ham. Trekker tilbake det jeg sa om at det var litt søtt. Hmm.... har dessverre ingen andre råd enn at du får vende det døve øret til og si "ja, men det har vi fikset". En liten hvit løgn har aldri skadet noen;)

Lykke til med far og med fødsel:-)

18:52

Takk for gode tilbakemeldinger:) Er litt godt å få ut litt frusrasjon av og til, kan bli litt for mye til samboern når jeg hver gang uffer meg når min far ringer på mobilen:P

Men til deg 19:16, du hadde et godt poeng i det du sa til din far ang tran. De skal komme med så mye råd og veiledning, når de egentlig ikke har vært til stedet selv.

HI

Takk for gode tilbakemeldinger:) Er litt godt å få ut litt frusrasjon av og til, kan bli litt for mye til samboern når jeg hver gang uffer meg når min far ringer på mobilen:P

Men til deg 19:16, du hadde et godt poeng i det du sa til din far ang tran. De skal komme med så mye råd og veiledning, når de egentlig ikke har vært til stedet selv.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...