Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man kommer seg etter fødselen? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig forskjellig. Med første var jeg i form etter et par uker.

Med andre var jeg på beina igjen med en gang, bokstavelig talt.

Med tredje var det alvorlige komplikasjoner og det gikk flere måneder før jeg følte meg normal igjen.

Annonse

Kroppen bruker 2 år på å komme seg helt tilbake igjen.

Jeg tapte masse helse ved fødsel og blir aldri så bra som jeg var før jeg ble gravid.

Kunne gå en tur uten for store problemer 4 mnd etter fødsel. Måtte ha barnevogna til støtte for å ikke falle

Utenom smertene i underlivet følte jeg meg i form nesten med en gang babyen var ute. Var på beina igjen med en gang jeg var ferdig å amme første gangen og var generelt i meget bra form, egentlig bedre enn før fødsel siden jeg hadde bekkenløsning. Etter et par uker var smertene helt borte i underlivet også.

Kommer an på fødselen det. Jeg var i elendig form den første uka, to dager etter fødselen kunne jeg knapt gå og snu meg i senga. Etter en uke klarte jeg gå en halvtimes tur, men det ble vondt i stingene etter turer i tre måneder. Begynte å trene så smått åtte uker etter fødsel, og kroppen var på bærtur. Hjalp på når det hadde gått fem måneder, da begynte jeg å tro på at det gikk an å få en normal kropp..

Har du en fin fødsel, så kommer du deg gasnke kjapt på beina igjen. Ett par dager :)

Jeg hadde en tøff fødsel med førstemann, og følte likosm ikke at jeg ble ferdig med fødselen før det hadde gått mange uker :( oppimot 2 mnd...

Men nestemann så gikk alt så mye bedre, og jeg var oppe og hoppet igjen dagen etterpå :)

Jeg har vært heldig!

Jeg har 2 barn. Har hatt sterk bekkenløsning i begge svangerskap. Etter begge fødslene var jeg oppe å gikk etter 2 timer, uten å være spesielt redusert!

Etter første var jeg sår og øm i underlivet som gjorde at jeg gikk "forsiktig" første uka, Var på tur 12 timer etterpå (gikk fra mine foreldre). Men var på sykkeltur alt etter 5dager, og var tilbake på trening etter 5uker. Etter 3mnd vil jeg si at jeg hadde fått tilbake muskulatur og kondisjon (og vekt) som den var før svangerskapet.

Nå er nr 2 kjente jeg faktisk ikke på kroppen at jeg hadde vært gravid (sånn bortsett fra en STOR bolledeig-aktig mage) når jeg gikk ut fra føden. Var ikke øm i underlivet eller noe. Men selvfølgelig mye mindre muskler og relativt dårlig kondisjon i fht hva som er normalt. Men dessverre skled jeg på isen etter en uke og fikk tilbakefall i forhold til bekkenet. Nå er mini 6uker, jeg er tilbake til normal vekt, og formen er ok, men kjenner ennå bekkenet veldig om jeg belaster det, -men ikke ille altså. Har gått 2,5 times tur i dag (mye bakker) og sliter litt med å reise meg, men regner med at det er ok igjen i morra.

Klart man er påvirket både fordi man ammer og man får oppbrutt natt, men man kan likevel være i god form!

Tror alt spiller inn, hvordan sv.skapet har vært, hvordan fødselen gikk osv osv osv..

Førstemann ble født lørdag, natt til søndag. Kom hjem fra sykehuset tirsdagen. Fredagen var jeg ute blandt folk, på jobben og spiste lunsj.

Andre mann kom til torsdag natt til fredag, dro hjem lørdag formiddag. PÅ mandagen gikk vi en lang tur, dro å shoppet litt tøy og møtte en venninne for lunsj.

Med begge to var jeg oppe og gikk rett etterpå, og var i helt super form. Fødsel en var en tøff en, med litt komplikasjoner. Fødsel to gikk alt på skinner - litt sånn piece of cake..

Annonse

Med eldste måtte jeg ha hjelp bare for å komme ut av sengen de første dagene. HasteKS gjør vel sitt her...... Ellers tok det ikke så lang tid når jeg først kom hjem. Måtte jo ta hensyn til hvor tungt jeg løftet og sånt, men det gikk seg til.

Med yngste var jeg oppe av sengenbare minutter etter at syingen var over. Den tok sin tid, pga at det var en turnuskandidat som skulle få øve seg.... hehehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...