Gå til innhold

Å herregud, jeg er livredd epidural....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å grue meg til fødselen... sist ropte jeg som en gal, hadde full panikk, men nekta epidural... nå prøver jeg å bearbeide skrekken min, og så nettopp klipp på youtube for å se hvordan de setter epidural... ja... d gjorde vondt verre... nå er d HVERTFALL ikke snakk om noe sånn! Kjente jeg ville svime av bare jeg så på!! Og jeg er IKKE sånn med vanlige sprøyter!! Huff, å på sykehuset der jeg skal føde, har de heller ikke lystgass for tiden, så håper de får d fikset før jeg skal føde... :S

Videoannonse
Annonse
Gjest Koseklompen og jeg
Skrevet

Jeg syntes det ikke var så ille jeg da men.. Tar heller et stikk i ryggen som varer et sekund eller to slik at jeg kan få pause fra veene en stakket stund..

Skrevet

Oj oj... Det er ikke alltid kunnskap er makt! :)

Hos meg satte de sprøyta under en rie og jeg kjente overhodet ingenting. Det var som å komme til himmelrike!

Skrevet

Blir den satt riktig ,gjør det ikke vond . og du ser jo ikke at de setter den ...

Skrevet

Jeg fikk lokalbedøvelse jeg, er ikke det vanlig..?

Skrevet

Jeg fikk lokalbedøvelse. Jeg husker ingenting av at de satte epiduralen nesten.. Jeg skal absolutt ta det neste gang også, for det hjalp meg veldig! :) Det er liksom det minst skremmende jeg tenker på..

Skrevet

Kjente ikke det stikket i det hele tatt jeg, enda det var mye styr bak der fordet virvlene mine visstnok sitter veldig tett. men jeg kjente ingenting. Skal definitivt ha epidural denne gangen også om jeg får tid og mulighet.

Skrevet

Kanskje sykehuset ditt vil la deg få samtaletid med en lege og/eller jordmor i god tid før fødselen for å snakke om smertelindring og alternativer når det gjelder akkurat deg og din fødsel? Det kan være at det kan hjelpe på redselen. Man er jo ikke så motivert for å prate og vurdere fordeler og ulemper ved ulike alternativer mens riene herjer.

Jeg hadde epidural første gang enda jeg også var livredd på forhånd, og ingenting andre gang. Jeg kommer helt klart til å gå for ingenting denne gangen også, hvis det er mulig. Jeg følte jeg hadde mer kontroll og jeg kom meg mye fortere etterpå. (Men min andre fødsel tok også mye kortere tid enn første, det er en veldig viktig forskjell når det gjelder om man skal ha smertelindring eller ikke)

Skrevet

jeg ville heller ikke ha epudural første gangen...og jormødrene ga meg alt annet får å lindre på andre måter:) må ikke ha den:) du kan få lokal bedøvelde i kjeden, badekar var min redning...utrolig lindrende og avslappende. fikk også akupunktur oppå "kronen" på hodet og d fikk meg til å sovne mellom riene:) men der er et hav av andre muligheter og du må finne d du vil/kunne tenkt deg å prøve:) så får du heller ta ting litt som d faller seg når d kommer til stykket:) men ikke skrem deg selv opp ved å gruble for mye over den epuduralen;) for alt du vet så kan du befale å få den når du kommer til stykket...hehe. men ville ikke bekymret meg for d enda;)

Skrevet

Du må jo ikke gå å se på klipp hvordan det gjøres!...Ååh. ;p

Jeg tok epidural sist - ikke så jeg noe itl sprøyta og ikke kjente jeg noe til den heller! Det er faktisk ikke så ille som du tror.

Skrevet

Sist jeg var gravid var midt i svineinfluensahysteriet, jeg tok vaksinen noen få uker før fødselen. Og helt sant, vaksinesprøyta var MYE vondere enn epiduralstikket :-)

Skrevet

Helt ærlig, så kjente jeg ikke noe heller... Jeg fikk også lokalbedøvelse først, og etter det var det bare himmelen:) Ikke lurt å se på slike klipp. Jeg tror ikke jeg tørr å se hvordan den settes altså.. hehe...

Skrevet

Jeg husker at det stikket kjente jeg ikke oppi all den andre smerten fra riene,men det som var vanskelig var å sitte helt stille mens jeg fikk den,for jeg fikk en ri mens jeg satt der og det er ikke lett å sitte stille for meg hvertfall når jeg har rier og har mest lyst å vri og vende på meg :-)

Skrevet

Jeg fikk en smertefri fødsel etter jeg fikk epiduralen. Kjente absolutt intet ubehag mer - heller ikke når babyen stod i åpningen. Snakk om luksus! Så dette er absolutt verdt et lite epiduralstikk. Jeg kjente ikke noe til det heller.. Men du må ikke se på!:-) Jeg vil ikke se hvordan utstyret ser ut! Min største frykt ved neste fødsel er at epiduralen skal bli slått av ved utpressing.... så vi er mange med diverse redsler her:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...