Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Var det rett før tanna brøt ut eller idet tanna brøt ut? Kunne dere kjenne tanna liksom? Det brøt ut 2 tenner for 1 uke siden og nå har han feber.. Så nå sitter jeg her og er en bekymret førstegangsmamma! Er han syk eller er det "bare" tenner liksom.. Hmm.. Han var slik for et par mnd siden også, men da var han dårlig i magen i tillegg.
MissVaiper Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Feberen kommer ikke av tenner. Tenner kan komme av feber på grunn av at gommene blir mykere når man har feber, slik at tennene lettere kan bryte frem. Så det kanhende det kommer flere tenner nå.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Hmm.. Ja, det er delte meninger om det der, selv om den medisinske verdenen støtter jo det du sier.
Sussapia Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Her fikk vi beskjed av lege både i helga på legevakta og forrige uke da jeg var hos fastlegen at babyer fikk feber når de får tenner , men det er jo delte meninger om dette som alt annet Her har han vært kjempe forkjøla ,har feber når kvelden kommer , hvertfall høyere temperatur. Og han er suuuper survete , skriker , surver og ikke minst sikler.. Og tar seg i munn! Håper på at det kommer en tann snart , så ikke det er no i veien med han , men legene har sjekket han og alt er greit
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Signerer Miss Vaiper over her, og har selv aldri opplevd at noen av mine barn har fått feber pga tenner, det har alltid vært pga sykdom av noe slag.. (men det har jo hendt seg at det har poppet opp en tann eller to samtidig, nettopp fordi feberen gjør tannkjøttet lettere gjennomtrengelig)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 hmm, det synes jeg var en merkelig ting å si av en lege- all den tid feber hos barn bør sees på som et tegn på sykdom, og ikke hovedsakelig tenner..
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥: Dette stemmer ikke. Feber hos barn bør ikke sees på som ett tegn på sykdom. Feber hos barn er HELT NORMALT! Og det er helt ufarlig og trenger ikke behandles med mindre barnet er plaget av det og feberen stiger veldig høyt. Tp på 39 er ikke skyhøyt for barn, barn tåler feber MYE bedre enn oss voksne. HI: Vesla mi strir med tenner nå, hun har ikke feber, men forhøyet kroppstemperatur. Hun har også mange bæsjebleier med litt tynnere innhold enn vanlig, hun surver og gråter, sikler og biter på både det ene og det andre. Sprenger nok veldig. Det er ikke stort mer å gjøre enn å vente på at de kommer Har ingen erfaring med at de bryter gjennom og tiden etter det, for vi venter på den første
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Får føye til at det er allmenntilstanden til ett barn og andre symptomer som avgjør om det er sykt eller ikke. Ikke feberen. Men om barnet har dårlig allmenntilstand og andre symptomer kan feberen være tegn på at kroppen bekjemper en infeksjon. Det er svært vanlig at barn har feber uten noen "grunn".
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Jeg er helt enig med deg i mye av det du skriver, tror kanskje du bare misforstod meg litt over her:) Helt klart allmenntilstand som er det viktigste, gir ikke Paracet i hytt og pine nei!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Får bare håpe at det er tenna som plager da. Han har feber, men god allmenntilstand. Sikkert litt ekstra plagsomt nå som det kommer 2 på en gang. De 3 første kom enkeltvist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå