Mamma til tre :o) Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Min lille babytass på 6 uker fikk for 2 uker siden påvist RS-virus, han ble kjempesyk, var innlagt på sykehus i 1 uke.. der lå han på intensiv med c-pap (pustehjelp), oksygen,, sondeernæring (mm som jeg pumpet), i og med han var for syk og svak til å suge... fikk også inhalasjoner annenhver time... trodde flere ganger han skulle gi opp, var helt forferdelig! Hjemme hadde vi 2 barn på 4 og 6 år med vannkopper... vi kom omsider hjem, men lillemann sliter fortsatt med slim og hoste.. plutselig tetner han til om natten og vi må nesten snu han opp ned for at han skal få pusten tilbake og få ut slim... lurer på hvor lenge det varer???? altså vi sover nesten ikke pga dette og i dag..... ja da oppdaget jeg at han har blitt smittet av vannkopper også, enda så nøye vi har vært med håndhygiene og holdt de andre barna unna.. oppi alt dette her prøver jeg å være en god mor for de 2 andre barna, hvor den ene er i barnehage og den andre går på skole.... føler meg heeelt utmattet, svimmel, hjertebank og kjempesyk selv... men det går vel over.. har vel også fått en reaksjon fra sykehusoppholdet, pluss at jeg hele tiden er redd.... lurer på når jeg skal få gleden av å trille barnevogn og kose meg med denne nye babyen jeg har fått.... måtte bare få ut litt frustrasjon, og kanskje noen har vært i lignende situasjon? klem
enits40 Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Å nei, dette hørtes helt pyton ut - stakkars, stakkars dere. Har selv hatt en liten gutt med RS-virus på sykehus, men da var han 6 MÅNEDER og søsteren var frisk som en fisk. Likevel var jeg redd og sliten, og opplevelsen sitter den dag i dag - enda det er ni år siden! Vannkopper har ingen av oss hatt (inklusive meg selv), så den sykdommen har jeg også et litt anstrengt forhold til, he-he. Men er vel forhåpentligvis ikke så tøff for de små, eller?? Huff, må bare ønske dere RIKTIG GOD BEDRING!!!! Håper alle blir fort friske og at du får hentet deg inn igjen. Hang in there!
*Lissi* Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Datteren min på nå 2 år hadde også RS-virus, men var da 6 mnd. Helt grusom opplevelse, og hugser hvor sliten jeg var da det sto på! Sender deg en god klem:-) Håper babyen din snart blir frisk og rask.
hippmamma Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 off!!! Jeg føler virkelig med deg. Min lille på 8 uker var innlagt forrige uke på sykehuset. Det var ikke RS-virus, men han har en hjertefeil som er såpass at han trenger medisiner 2 gange om dagen. Han startet på de da han var 5 uker og vi skulle øke dosen etter 2 uker. Våknet dagen etter vi hadde økt doseringen til en likblek og skikkelig pjusk baby:( Prøvde å gi han mat, men ville bare ha lillegrann. Ble selvfølgelig kjempe redd og ringte Barnehjertemottaket på riksen og fikk time med en gang. Var redd han ikke hadde tålt den nye doseringen. De sjekket alt, men ingenting tydet på at det var noe med medisinene eller hjertet. Legen trodde det var magen som var problemet, så vi ble overført til ahus. Så tre dager på sykehuset med 4 timers søvn tilsammen og stort sett hyling og oppkast fra minsten, så må jeg si jeg var rimelig gåen.Han var koblet til en ekg marskin som målte puls,metning og pust. Den ulte i et staka kjør og ingen sykepleiere kom inn og roet oss ned og fortalte at det gikk bra!! Tror jeg klikka villmann flere ganger der inne, for det har seg også slik at hvis pulsen hans blir for høy, så kan hjerte stoppe (pga hjertefeilen hans) så når han lille har puls på 210 osv og det uler i marskiner er det ikke rart du blir redd. Hvertfall når du føler at du like gjerne kunne vært hjemme og fått like lite hjelp. Vi tror nok heldigvis det bare var omganssyken, for nå er både jeg og samboern min syke også. Men igjen så har vi ikke to andre barn i tillegg, og kan egentlig ikke forestille meg hvor slitsomt dere har/hatt det. Får virkelig håpe dere har det bra nå og at alt har roet seg ned. Masse gode klemmer til deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå