Gå til innhold

Dere som har hatt styrtfødsler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var ukene før fødselen?

I hvilken uke fødte dere?

Hadde dere hatt kjappe fødsler før også?

Hvordan startet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som førstegangs ble det styrtfødsel på meg i slutten av oktober, fra vannet gikk og riene startet tok det 2 timer og 8 minutt til han var ute. Aktiv fødsel i omtrent 1,5 time (altså fra 4 cm åpning)

- Ukene før fødsel var jeg veldig trøtt, sov mye og hadde ganske lite energi. Til tross for at jeg var i toppform under stort sett hele svangerskapet.

- Fødte 36+5

- Startet med modningsrier, uregelmessig som plutselig kunne forsvinne.

Slik holdt det på i 2-3 dager. Begynte på 20 minutters mellomrom, og plutselig var jeg nede i 4 minutters mellomrom og vi dro til sykehuset. Alt stoppet opp, men vannet mitt gikk 2 ganger uten rier. Skulle igangsettes på tirsdagsmorgen (dette var en lørdag) Fødselen startet av seg selv tirsdag 00.20, kratige rier og vannet gikk igjen. Riene kom i ett sett. Og 2 timer senere var gutten født :-)

Skrevet

min siste kom på 25 min..hadde bare 5 pressrier og d var alt..ingen forvarsel på at fødselen skulle starte..

hadde et helt vanlig svangerskap..va heldigvis på sykehuset da d starta:-) blir innlagt 14 dager før termin denne gangen også,så fødselen starter på sykehuset:-)

Skrevet

xxmodenxx: hvordan fikk du til den avtalen med å bli innlagt på sykehuset?

min siste fødsel vare også rundt en halvtime,3pressrier og jenta kom ut uten å få rotert seg ferdig..

Bor nå 2 timer med bil unna sykehuset,men bare 1 ambulanse 15min unna. Hadde egentlig vært kjekt å være på sykehuset,alt for dyrt å bo på hotell..

Skrevet

her ute har vi verken legevakt eller jormorvakt,eller sykebil i nerheten. jormora som jeg går til henviste meg til sykehuset, og di ville ha meg i nerheten når d starter

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Husker jeg sov mye mer enn vanlig, og var endel kvalm.

Fødte i uke 38.

Dette var min første fødsel, og fødte på to timer fra første ri.

Startet helt plutselig, og hadde ingen forvarsler, så gruer meg litt til fødsel nr. 2 ;p

Skrevet

slet en del med kvalme fra uke 30...

ene styrt fødselen min startet med rier 12 dager over termin, 45 minutter etter var jenta vår ute.

var ikke noe forvarsel, startet med 1. min. mellom riene.(fødsel nr 2)

andre styrtf. var vi på sjukehuset for overtidskontroll 14 dager etter termin. hadde ingen rier men jm tok vannet så begynte riene med en gang med 1. min mellom. litt under 2 timer etterpå var tulla ute...(fødsel nr 3)

min første fødsel varte i 7 timer så var litt i sjokk da det gikk så raskt de neste gangene.

har 40 min. til sjukehus inkl. ferge så er spent på hvordan det skal gå denne gangen. vi har ikke jm som følger her og en ambulanse så om den er vekk kan det bli interesant....er 4. gangen så hvor raskt kan det gå? :)

Skrevet

Mi prinsesse kom 9 daga på overtid :)

Kvelden før va ho ekstreeeemt vill i magen, og æ hadde endel kynnera i uken før. Gikk å la mæ rundt midnatt, våkna klokka 2 av rie med 2(!) min mellomrom. Vekte faren og dro til sykehuset, vel framme der kl litt over 3 på natta sjekka jordmora åpninga og der va det full åpning og rett inn på fødestua. Klokka 0348 kom ho :) Ingen smertelindring og ingen rifte :)

Storebroren hennes brukte æ nærmere 22 tima på, såd et va forskjell ja :)

Skrevet

Min 2.fødsel tok bare 2 timer fra første rie, og bare en liten time fra 4 cm åpning på sykehuset. Fødte to dager før termin, men hadde hatt vonde, regelmessige maserier i flere timer hver kveld ca 1 uke før fødselen eeeendelig startet (ble litt sånn ulv-ulv tilslutt, men var likevel ikke i tvil når det startet på ordentlig). Fødselen startet med en liten fostervannslekkasje, tett fulgt av rier. Min første fødsel tok 15 timer, 2 uker før termin, så litt forskjell kan man si;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...