Gå til innhold

Lykke! Andre som hiver trekket til sofaen i vaskemaskina?:)

Anbefalte innlegg

Fikk høre av ei som forhandler møbler at jeg fint kan vaske trekket på vår (opprinnelig hvite) microfibersofa i vaskemaskina. Hun gjorde det selv og hadde aldri hatt noe problem med det...

Var litt skeptisk, men måtte jo prøve.

Og resultatet; en hvit sofa!:D

Andre som gjør dette? Hva vasker dere med og på hvilket prgram?:)

Her ble det ullprogram med en dæsj milo....

Fortsetter under...

Jeg liker også stoff best og kunne ikke tenkt meg skinn. Når vi kjøpte denne sofaen fikk vi beskjed om at den var like enkelt å rengjøre som en skinnsofa (lettlurte sa du?), men at den burde renses med jevne mellomrom. Med flere barn i huset så vi jo fort at det var det et idiotkjøp, men nå som vi har funnet ut at vaskemaskina holder er jeg i grunn ganske fornøyd alikevel :)

Vi kan også, heldigvis, ta av trekket på sofaen og vaske det. Eldste gulpet hele tiden og masse hver gang når han var liten, så gulpeklutene vi prøvde å holde under hjalp ikke alltid nok... En periode var konstant halvparten av putetrekkene til vask.

Jeg har vasket dem på vanlig 40grader med vanlig vaskemiddel og de passer like bra fortsatt. Microfiberkluter skal hvertfall ikke vaskes med tøymykner, så du bør nok antagelig ikke bruke det på sofatrekket heller. Vår sofa har vanlig stoff og jeg er faktisk ikke sikker på om jeg pleier å bruke skyllemiddel eller ikke, men tror jeg pleier å ta i litt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...