Gå til innhold

Ok å slå sammen bursdag og dåp?

Anbefalte innlegg

Hva ville dere svart dersom et familiemedlem spurte om hun kunne få feiret sin bursdag samtidig som dere hadde dåp for minstebarnet?

Min bestemor, som blir 85år gammel, har spurt oss om dette. Jeg ble litt overrasket (og lattemild), spesielt siden jeg har veldig liten familie iforhold til mannen, men forstår jo at det er lettvint for henne at vi ordnet "alt" :)

Hva ville dere svart dersom dere hadde fått et slikt spørsmål?:)

Fortsetter under...

Nei, da hadde jeg heller tilbudt å lage istand et selskap for oldemor senere.

Vi gjorde det da svigermor ble 80 år, det var ikke så lenge etter dåpen, men å slå de sammen var aldri noe alternativ. Vi ba nærmeste familie og tre av svigermors beste venninner og hadde selskap for henne hjemme hos oss, veldig koselig.

Hmmm...... om det er akkurat den samme gjengen kunne jeg nok sagt ja.

For helt ærlig, dåpsbarnet merker jo ikke noe til det! Det må isåfall være foreldrene som føler seg tilsidesatt?

Hun synest sikkert det er mye styr og stress med selskap, og endatil to nesten samtidig :)

Om det var min bestemor hadde jeg sagt ja.

Det er jo den samme gjengen fra min side, men vi er veldig mange færre enn i min manns familie.

Burde kanskje opplyst i hovedinnlegget om at Oldemor her bor ca. 4 timer unna oss, samt at en del av vår lille familie bor utenlands og sannsynligvis ikke vil dukke opp i både bursdag og dåp. Hun orker heller ikke ha noen overnatting og har ikke plass til gjester, mens vi har stort hus.

Jeg tenker også at dåpsbarnet ikke vil merke noe og synes vel det er hyggelig å kunne gjøre dette for å glede henne. Svigerfamilien lo litt da de hørte det, men synes det er helt greit og er allerede igang med å planlegge gave til henne (selv om jeg har sagt at det ikke er nødvendig) :)

Må si at jeg i første sekund var negativ, men etter å ha tenkt meg om i to minutter synes jeg igrunn det bare er litt komisk. Moro å høre hva dere andre hadde sagt til en slik forespørsel...:)

Annonse

Da stiller det seg jo litt annerledes, med avstanden og tilreisende osv. Det eneste jeg syns er litt rart, er at oldemor har behov for selskap i det hele tatt. Kunne hun ikke bare ha kommet i dåpen og tatt i mot gratulasjoner fra dem som vet at hun fyller år? Hun har jo feiret noen dager allerede, liksom... Hun er nok ikke så beskjeden som min bestemor, he he ;-) Skal dere sende ut invitasjoner hvor det står "Velkommen i dåp og 85-årslag"? Jeg skjønner at svigers måtte le litt :-D

Jo, hadde min bestemor spurt meg om det så hadde jeg sett på det som noe hyggelig jeg kunne gjøre for henne. :) Det er jo kjempegøy at hun kan få litt ekstra oppmerksomhet for dåpsbarnet får nok mer enn nok uansett. :)

Er litt stygt å si det, men damen må sies å ha blitt en smule opptatt av seg selv med årene. Når hun ringer er hun f.eks svært lite opptatt av oss, ungene osv, det er VELDIG mye viktigere å formidle at hun har vært på butikken/bakt brød osv..:) Er kanskje derfor hun har fått det for seg at hun vil feire denne dagen?! Uff, snart er det vel vår tur til å gjøre disse merkelige greiene, så egentlig burde man jo ikke le av de eldre.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...