Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 6 mnd , og han skriker ufattelig høyt av ingenting. Han har dager der det er så ille at jeg blir sittende sammen med han og skrike , ja se det for deg ..

Hva skal man gjøre med skrikerunger?

Han har jo perioder der han er såå blid, og ja , selvfølgelig må man bære på han om han skal være HELT fornøyd. Eller han kan stå på beina våre og hoppe ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier skriker...mener du da skriker = gråter? Eller skriker = gauler og bærer seg

Gullungen her i huset hadde en periode der hun var litt ekstrem da hun var ca 6 mnd(hun er 7 mnd nå). Da brølte og gaula og virka utilpass. Jeg starta da å gi henne mer fast føde og da ble hun mindre urolig i kroppen. Hun har et veeldig høyt turbo aktivitetsnivå og trenger kanskje litt mer mat enn enkelte andre babyer på samme alder.

Hyler han like mye rett etter han har spist? Ser du noe mønster i det?

Vet akkurat hvor slitsomt det er med en mini som krever oppmerksomhet hele tiden. Men det er såå verdt det :) Elsker å være mamma.

Skrevet

Det går vel i faser. Har han fått tenner? Reist seg opp? Begynt å krype? Ofte får de en SKIKKELIG gnurete periode rett før sånne store "hopp".

Du kan jo prøve å bære han i meitai eller liknende, da har du iallfall armene fri.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Han hyler som i at han er utilpass , og når jeg tar han opp er det enten at han vil hoppe på fanget mitt. Han sitter sjeldent rolig på fanget mer enn 2 min. Men vettu hva , når du nevner dette med mat , han virker ikke mistfornøyd etter melka egentlig , men .. Kanskje han har behov for mer fast føde! han er en stor gutt , og jeg gir han grøt på morgenen , på kvelden og middag på dagen!

Men når jeg tenker meg om så er det jo ganske logisk at han kan trenge mer mat!

Hva mer kan jeg gi han? Jeg gir grøt til frokost , og middag på ettermiddagen og grøt på kvelden ..

Kan jo gi han et glass med sånn mellommåltid .. ?

Nå ble jeg litt letta .. Kanskje det er så enkelt?

Skrevet

Han har såvidt begynt å åle seg fremover på matta vår , men ikke så veldig. Ingen tenner enda , men det er liksom så rart for han har vært så survete og skrikete helt siden vi kom hjem. Han hadde kolikk , og var hjerteoperert , så det har jo falt meg inn at han kanskje har vondt i brystet , men det virker ikke som han har vondt noe sted på en måte heller.

Har nå gitt han fruktglass , 1.3 var det igjen og det spiste han og nå drikker han litt sviskesaft. Kanskje det faktsik er sånn at han trenger grøt på morgenen , frukt og melk etter der , middag , også melk og grøt til kvelds .. Hmm ..

Skrevet

Ja du kan gjerne prøve å se om han vil ha noe mer fast mat. For eksempel pære/banan yoghurt, fruktmos eller gi banan? Ellers er der mange glass som passer som mellommåltid :) Prøv det og se om han blir litt mer rolig da. Mi krever i hvert fall ganske mye mat siden hun er kjempeaktiv. Det høres jo ut som du også er mamma til en liten turbo.

Mi har ikke for seg denne urolige hylingen lenger, men hun er fremdeles turbo. Det er bare personligheten hennes som er slik :) Men hun er i hvert fall tilfreds nå.

Skrevet

Godt å høre hylingen er borte, for fy så slitsomt det er å høre på!

Nei jeg gleder meg til å se om det har resultat det her , kanskje det er lettere for han å sove om natten også da .. Han sover greit helt til 3 - halv fire , da begynner han .. Da gir jeg han bare epledrikk eller vann , fordi jeg ikke vil venne han til å få mat om natten igjen .. Men hvis han blir mer mett på dagen så kanskje han kan slappe av bedre på natta!

Nei dette håper jeg går fint og at det går seg til :)

Tusen takk for tips hvertfall!

Ja han er en skikkelig turbo , hvis han er på fanget skal han opp og stå på beina våre , fly i taket ,på gulvet skal han rulle fra ryggen til magen med en gang , helt vill med beina , vifter rundt .. Vippestolen - skikkelig vippegutt :) Så..

Tusen takk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...