Maewin Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Hei, Nå hadde jeg legetime i går. Ny doktor, min var opptatt så hun tok meg inn til en kjapp svangerskapskontroll. Hele graviditeten har blodtrykket mitt vært litt høyt til tider, så det var ikke noe nytt som pågikk og jeg har heller ikke hatt noen utslag på urinprøver. Vann i kroppen har jeg heller så og si antagelig ikke kjent noe på i det hele tatt, så jeg bør vel prise meg selv heldig siden jeg er 38+4 i dag... Uansett, etter legetimen der hun faktisk kjente på anklene mine og konstanterte at de var greie, pluss rådet meg til å slutte å gå med gifteringene mine siden man plutselig kan finne seg i en situasjon der de kanskje ikke kommer av satte hun meg opp som normalt til neste uke for å sjekke BT og urinprøve. Greit nok for meg liksom, men litt skummelt siden hun virket sånn småbekymra (men egentlig ikke? det var en litt merkelig dame altså..). Så på kvelden, ganske seint egentlig, begynte jeg å kjenne meg veldig ekkel i ben og hender, mannen min kommenterte at jeg hadde fått pølsetær og hendene mine føltes.. ulldottaktige. Jeg har jo som sagt ikke hatt problemer med vann i kroppen før, så jeg vet egentlig ikke hvordan det kjennes, men syntes det var rart at det var så raskt og plutselig? Nå fikk jeg målt BT og urin i går og nå i mårrest tror jeg det er litt bedre, men det var veldig veldig ekkelt i går kveld og nå lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre eller om jeg bør uroe meg for dette? Vet at mange får vann tidlig og sliter med det lenge, og det måtte vel skje en gang men ja.. virker bare så raskt og så uvant for meg at jeg ble redd. Skal som sagt til legen igjen neste onsdag for å sjekke BT og slikt, men ja, om det blir mye værre og raskt bør jeg kanskje dra tidligere? ...syntes også det var litt ekkelt at jeg hadde gått opp 5 kg fra uke 32 til uke 38+4.. men det er vel mest siden jeg bare har gått opp en kg fra andre kontroller og slikt og enda ligger i minus totalt. Har bare hørt at mer enn en kg i uka ikke er helt bra og kan tyde på sv.forgiftning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå