nelliik m/blå & rosa Skrevet 10. mars 2011 #1 Del Skrevet 10. mars 2011 Det gjør ikke jeg... Fikk ikke en gang tidlig ultralyd eller noe. Ikke var det snakk om medikamenter heller! I mitt første svangerskap ble jeg allerede i uke 28, 50% sm pga begynnende svangerskapsforgitning. 100% sm i uke 34 pga mild. Og ble satt i gang en uke før termin pga alvorlig svangerskapsforgitning! Hadde da eg ble innlagt på sykehuset et blodtrykk på 168/110 mmHg, +3 i protein, forhøyet uridem i blodet (leververdi) og max ødemer med en vektoppgavng på over 30 kg der 20 forsvant med en gang ødemene trakk seg tilbake.. Men der er altså ingen snakk om dette nå, i dette svangerskapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143004069-siste-uke-her-inne-men-dere-som-hadde-alvrolig-svangerskapsforgiftning-i-forrige-svangerskap-f%C3%A5r-dere-ekstra-oppf%C3%B8lging-for-det-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ba72 Skrevet 10. mars 2011 #2 Del Skrevet 10. mars 2011 Hm, det var litt rart synes jeg. Hadde selv alvorlig svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap som endte i akutt keisersnitt uke 31. Under neste svangerskap ble jeg VELDIG godt oppfulgt, med sykemelding, ekstra ultralyd og hyppige blodtrykksmålinger. Ble ingen sv-forgiftning, heldigvis. Og nå, i mitt tredje svangerskap (11 år etter første) blir jeg også ekstra fulgt opp, med ekstra ultralyd og blodtryksmålinger. Synes du skal snakke med jordmoren/legen din. Disse ekstrasjekkene er jo delvis for at du selv skal kjenne deg trygg det siste trimesteret! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143004069-siste-uke-her-inne-men-dere-som-hadde-alvrolig-svangerskapsforgiftning-i-forrige-svangerskap-f%C3%A5r-dere-ekstra-oppf%C3%B8lging-for-det-n%C3%A5/#findComment-143004351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå