Gå til innhold

Hvis du etter 1. fødsel fikk ubehaglig "nedpress", ville du født vaginalt en gang til?

Anbefalte innlegg

Etter jeg fødte for 15 mnd siden har jeg hatt et ubehagelig nedpress i både anal og vagina. Dette gjør at når jeg løper kommer tarmen litt ut og det er akkurat som om vagina kolapser litt. (Høres rart ut, I Know)

Dette plager meg noe helt ekstremt, siden jeg er glad i å løpe og trene sammens med andre. Nå kan jeg kun trene alene i skogen der ingen ser meg, slik at jeg kan presse tilbake det som kommer ut, samt at jeg ofte må stopp grunnet ubehag og smerter.

Nå vente jeg nummer to. Bør jeg søke om keisersnitt tro?

Eller kan man føde vaginalt uten å få større problemer. Får jeg det, kan jeg risikere at jeg må slutte i jobben min siden den er fysisk krevende.

Inkontinens har jeg og, men det er bare en bagatell i forhold.

Trener bekkenbunnen, men det hjelper ikke så mye.

Synes dette er så pinlig, tørr ikke snakke om dette med noen.

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka

Du er nødt til å ta det opp med legen. Ja visst gruer man seg, og det er pinlig mens det står på, men gjør det vær så snill! Greier du ikke det, så fortell det til jordmor. Du går vel til kontroll hos enten jordmor eller lege? Ta det opp med dem.

Det høres ut som om du har fremfall. Det som går an å gjøre er å føde en gang til og så ta en operasjon for å få det fikset etterpå. Jeg har hørt om flere som ikke blir verre etter flere fødsler. Men det er lurt å snakke med en gynekolog om dette, de kan råde deg hva du skal gjøre. Uansett tenker jeg, med de plagene som du har, at du bør opereres før eller siden.

• 2 uker senere...

Dette høres ut som rectocele som er at tarmen buler inn mot vagina pga skade eller slapphet av musklaturen mellom vagina og tarmen. Hard trenging og stress forværer problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...