Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på litt over 6 mnd har nå de siste dagene begynt å hyl-grine om jeg går ut av rommet. Er ikke så lett å få gjort noe da. Men, må jo ordne maten til henne, og vil ikke ha henne så nær varme ting. Litt slitsomt. Er det noen som har noen gode tips å råd til hvordan man kan prøve å få det til å fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd, men føler med deg. Jenta mi på 9,5 mnd har vært slik siste mnd, og det er TRAVELT for mor. Får ikke gjort noen verdens ting føler jeg. Er hos mine foreldre på ferie denne uka, men jeg må jo være til stede hele tiden, så ingen ferie å få for min del;) huff, gleder meg til denne perioden er over.. I tillegg brygger hun på tenner og er forkjøla, så det blir en god del sutring. Håper det strømmer på med tips her!

Skrevet

Hun er redd for at du ikke kommer tilbake! Når min har vært sånn, har jeg lekt "borte titt tei" leken. Jeg går i et annet rom og sier borte og så titter jeg plutselig frem igjen. Han synes det er morsomt også.. Vi må lære de at mamma kommer tilbake selv om hun blir borte en stund. Også etterhvert har det gått bra å ligge alene, selv om ikke mamma syns. Når ikke dette har fungert, så har jeg tatt han med meg og lagt han på gulvet eller i vippestol der jeg er..

Skrevet

Det er akkurat slik med mi lille jente på 7 mnd også. Bare hun ser at jeg snur ryggen til for å gå ut døra så hyler hun. Og hvis jeg ikke går inn til henne i løpet av et minutt igjen så gråter hun skikkelig.

Jeg tenker at dette bare er en fase som går over, men det er veldig slitsomt ja!Jeg pleier å ta henne med meg hvis jeg skal lage til mat. Legger et babyteppe på gulvet hvis det er litt kaldt så kan hun ligge der og ordne mens jeg lager mat osv. Selvsagt i trygg avstand til det hun kan brenne seg på.

Bærer henne også rundt i en BabyBjørn bæresele. Da får jeg lagt på plass tøy osv uten at hun hyler.

Dette går over :)

Skrevet

Sånn var min lillegutt på 5,5 mnd også for et par uker siden. Det varte heldigvis bare 2 uker ca. Er du heldig går det like fort over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...