Gå til innhold

Flere med barn som ble født med transposisjon av de store arterier?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en sønn 25.september 2010. Vi fikk vite i uke 23 at han hadde en hjertefeil som kalles transposisjon. Jeg fødte han og han var veldig syk. Tiden på Riksen var kritisk , hektisk og utrolig tøff.

Flere som har barn med denne hjertefeilen?

Hvordan går det med barna deres nå ? :)

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

hei ja jeg har en datter som ble født med tga i 2005,hun er absolutt helt som vanlige unger nå på samme alder.hun er aktiv driver med svømming og turn.må gjerne ta kontakt viss du trenger og prate med noen.

Hei jeg er født med TGA i 1999, ikke oppdaget før 4 måneder gammel. Rikshospitalet valgte operasjonsmetoden Senning fremfor Two-stage switch-prodedyren for som ble født med hjertefeilen Transposisjon av de store arterier(TGA).. Det at det til tross for dette ble valgt Senning fremfor two-stage (artiell) switchprosedyre i min tilfelle, er etter vår mening et valg som Rikshospitalet gjorde for å spare inn de store utgiftene ved en slik operasjon i utlandet, da artiell switch ikke kan utføres i Norge

Etter senning jeg er helt vanlig gutt til 6 år. Hjertet mitt hadde stoppet under gym timen på skolen i 2006. Nå er jeg pleietrengede som trenger hjelp til alt..

I risiko forbundet med valg av Senning-metoden ved TGA-tilfeller. medisinsk litteratur omtales også at bruk av Senning-metoden ved TGA tilfeller var opphørt i tidlig 90-tallet i England og i 80-tallet i USA. Dette var en følge av forskning både i Norge og i utlandet som viste at det var høy risiko for bivirkninger som hjertestans og rytmeforstyrrelser

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...