Gå til innhold

Jeg trenger passord...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan ta f.eks : bursdagsdatoen sin. så kan man ta navnet sitt med understrek mellom hver bokstav.

F.eks : 13081967_p_e_t_r_a-

Eller for å gjøre den mer avansert kan du gjøre slik :

_p13_08_1967_e_t_r_a

Eller man kan ta navnet på første kjæledyr, første kjæreste, spesiell dato du husker godt.

Et kjælenavn, f.eks noe faren din kalte deg da du var liten, et tullenavn du fikk av en venninne, et klengenavn e.l.

En veiadresse, der du bodde som barn eller en annen vei du husker.

Navnet på campingplassen dere besøkte hver sommer da du var barn.

Navnet på første kjæledyret, første kjæresten, en barndomsvenninne som ikke er i livet ditt lenger e.l.

Navnet på barnehagen du gikk i.

jokermaskerade5551

mikkemusspisersnus4360

lskjfiiineoo00043

mungpung032

poenget må jo være å lage noe du husker. men som ikke har noe med deg å gjøre likevel.

deler av en regle du lærte som barn fek. pluss noen tall.

eller tilfeldig valgt kombinasjon og tall

nieow38sjof914

munpgovij9ejmi97t

Annonse

Gjest Filifjonka

Velg en setning om noe du vet du kommer til å huske, for eksempel:

Jeg gleder meg til å reise til Paris i desember

Ta forbokstavene i alle ordene, og hekt på et tall (kan for eksempel bytte ut desember med 12):

JgmtårtPi12

Nå ser jeg at jeg valgte et dårlig eksempel, da ikke alle programmer er like glade i æøå, men du skjønner sikkert poenget. Ta en setning soom er personlig, noe du husker. Hvis ikke setningen inneholder store bokstaver legger du inn det selv.

Poenget er at da får du en vilkårlig samling bokstaver og tall, og det er mye vanskeligere å gjette seg til enn om du bruker navn, selv navn som ikke er i familien din, eller andre ord som betyr noe.

Du kan også velge et tema, feks frukter/grønnsaker eller fotballag alt etter hva som passer deg og dine "interesser". Så kan du ha en serie med passord på feks navn på fotballspillerne på Arsenal sitt 2001-lag, eller kombinasjoner av frukt/vekster/grønnsaker og tall som feks Sit2ron, Eple3tre

Ta to ord som ikke har noe som helst med hverandre å gjøre og sett dem sammen. Om du trenger ekstra sikkerhet gjør du noen bokstaver større og legger til et tall, eventuelt tar et tall som ser ut som en bokstav.

TeppeØre

Pas7ababy

designNisse

Jeg har étt passord på alt (facebook, blogg, DiB osv...), og det er virkelig et helt random ord.

Skal ikke skrive det her, men for å gi noen eksempel som ligner: Forresten, hvorfor, hadetbra, koselig osv...

Det er vanlige ord, som er vanskelig å skulle gjette seg frem til om noen vil snike (Vi har jo en del ord^^)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...