zassy☆ Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Det startet så smått på mandag.. passelig på tirsdag..bra på onsdag..og fortsatt sånn ganske bra i dag.. det er kvalmen jeg snakker om..har hatt dager der den har vært rett og slett borte..kan liksom ikke tro det helt, og tør ikke tro på det helt enda.. men jeg har ikke tatt kvalmestillende på en uke nå, ikke en gang på jobb!!..føler meg ganske fin..er uvel hvis jeg blir veldig sliten, men kan ikke kalle det direkte kvalme etter det jeg har vært gjennom.. kanskje det er derfor noen sier at den forsvinner plutselig hos noen og gradvis hos andre? Fordi man ikke helt kan tro på det..hvisker et lite kan det være sant? mens jeg venter i spenning på fortsettelsen..fortsatt redd kvalmen står bak hjørnet og bare lurer meg og plutselig hopper frem og sier, HAHA jeg er her enda!! men det er deilig så lenge det varer iallefall..
Bebés'ilvousplâit Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hvor mange uker er du på vei? For meg var det helt merkelig; hadde vært superkvalm fra uke 7 og ut uke 11, men da jeg bikket 12 uker var det som å slå av en bryter - kvalmen var forsvunnet! Den har siden ikke kommet tilbake og jeg føler meg egentlig bare veldig bra. Tror nok du kan håpe på at kvalmen har forsvunnet for godt, ja:) Herlig!
zassy☆ Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2011 Jeg er 14 uker Kvalmen kom i uke 6 og har vart frem til nå, hatt hypermesis og vært innlagt, var verst fra 6-12. Vært kvalme hele døgnet etter dette også men sluppet unna oppkastet. Mange sier det er som å slå av en bryter ja, men jeg har ikke følt det slik..er liksom enda litt "uggen" men langt fra kvalm som jeg var..spent på om neste uke blir ENDA bedre Så godt at du ble helt kvitt det etter 12. uke! Håper jeg er heldig og slipper unna nå jeg også
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Åhhh så deilig zassy !!!! Lykke til videre. Jeg er bare kvalm når jeg blir litt utkjørt om kvelden, men er jo i uke 18 nå da Fantastisk å bli "frisk" igjen
**lucy** Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Håper virkelig du er kvitt svineriet nå! Da blir det en helt annen opplevelse å gå gravid! Jeg er også mye mindre kvalm nå. Hadde hypermesis i første trim. Har ikke spydd på 5 dager! Det er helt utrolig! Er fortsatt kvalm og uggen i løpet av dagen, men nå er hovedproblemet at jeg er fullstendig utmattet. Skal ingenting til for å gjøre meg forferdelig sliten. Jeg har liksom tenkt at det kommer av at jeg var stort sett sengeliggende i 6 uker, med gradvis økt aktivitet etter det, men nå vet jeg ikke. Jeg ser at du har begynt å jobbe igjen. Det hadde jeg aldri orket. Er som om kroppen er helt utarmet. Har du energi? Føler du deg som deg selv igjen? Jeg håper så inderlig at jeg skal få mer å gå på!! Nå hviler jeg, går en liten tur som gjør meg helt utmattet, sover litt, og prøver å samle krefter til ungene kommer hjem fra barnehagen. Jeg holder ikke hele ettermiddagen sammen med dem, men må som regel gå og hvile etter middag. Tror jeg blir sprø, viss det skal fortsette slik.. Selv om jeg selvfølgelig er sjeleglad for å være kvitt den verste kvalmen! (Bank i bordet..). Det jeg lurer på er vel egentlig om andre med hypermesis har det slik, eller om kroppen føles frisk og fin igjen, når kvalmen gir seg.
zassy☆ Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2011 Hei lucy, høres ut som du har hatt det ganske likt som meg, og da blir det antagelig bare bedre, men jeg var ganske motløs og tenkte at jeg aldri skulle bli bra! Og det tok tid!! Tenk at kroppen har brutt seg ned i ukesvis, så det tar uker før den får bygget seg opp igjen også. Så det går saaakte, men fremover når man slutter å spy, det er iallefall min erfaring. Hadde aldri trodd jeg skulle jobbe igjen jeg heller, og er bare to dager i uka og 4-5 timer per dag, og første dagene så hadde jeg mest lyst å gråte, måtte legge meg nedpå i løpet av dagen på jobb, og gikk på kvalmestillende, men det gikk! Det er utrolig hva man kan presse seg til..grudde meg sykt mye på forhånd. Men måtte bare prøve for ikke å miste jobben min (var en del styr rundt det..). Men jeg ble stolt av meg selv også fordi jeg presset meg og faktisk greide det Dagene etterpå lå jeg rett ut..det tok utrolig mye energi. Jeg var akkurat som deg rett etter jeg sluttet å spy, og det var flere uker der jeg fortsatt bare lå på sofaen og var rett og slett deprimert og nedbrutt, følte jeg burde være glad jeg ikke kastet opp i det minste og var jo det, men var likevel så sliten av å være dårlig. Men press deg litt, jeg startet med korte gåturer på bare 5 minutter, det hjelper å få bare litt frisk luft, gikk aldri alene i begynnelsen og så ut som en gammel dame der jeg gikk kjempesakte ute..etterhvert økte jeg turene til to ganger om dagen, og så lengre og lenge turer, presset meg selv om jeg egentlig ikke orket, og angret aldri på turen ut! For å svare på det du spør om tilslutt, jeg følte meg helt elendig i flere uker etter at jeg sluttet å spy, og nå når kvalmen har lettet så er jeg ikke meg selv igjen enda, men jeg merker stor forskjell likevel, og jeg presser meg selv mer og mer. Kroppen har jo vært helt nedbrutt så det tar tid! Men det går fremover, enn om kjempesakte. Håper det kan trøste deg litt? Jeg vet såå godt hvordan du føler det..håper det letter til deg snart. Husk at det er jo logisk at det tar tid å bygge seg opp igjen, ha tålmodighet, det blir bedre. Stor klem.
mim26 Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 så bra! du var jo hardt rammet...ikke no gøy nei! jeg var kvalm fra uke 3-uke7...da kom spysyka i familien og etter tre dager sengeliggende forsvant hele dritten! hahaha:)
Up2me Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Så utrolig hærlig for deg Zassy! Nå kan du endelig begynne å nyte graviditeten!! wee!!! Masse lykke til videre
zassy☆ Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2011 Takk skal dere ha..fortsatt tror jeg det ikke helt Men kjennes ut som det blir bedre og bedre dag for dag, gleder meg til jeg er ganske meg selv igjen Fått skikkelig matkick etter alle disse ukene med kvalme/oppkast da..virker som kroppen higer etterr kalorier, hehe, dårlig unnskyldning..må vel prøve å bli sunnere snart
**lucy** Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Tusen takk for oppmuntringen Zassy! Det er litt godt å vite at noen har hatt det på samme måte, at det er naturlig at det tar tid å bygge seg opp igjen. Er enig med dei i at det er nødvendig å presse seg litt. Men urgh, så fælt det er når jeg har slitt meg for mye ut! Prøver som deg å gå tur hver dag. Har en fast runde. Den er nok ca 700 meter lang, og på den bruker jeg ca en halv time. Subber avgårde som en gammel dame jeg også. Må nesten le litt. Før den siste bakken opp til huset vårt må jeg sette meg ned en liten stund, for liksom å samle krefter. Det er så absurd! Kanske det er en ide å øke på til to turer om dagen.. Du har rett i at man aldri angrer på å ha gått ut! Det er nok noe med den friske luften, dagslyset og det å komme seg bort fra husets fire vegger en stund.. Gleder meg så til det blir bedre!! Håper det går bra med deg videre på jobben, så du slipper å ha forferdelige dager etter at du har vært der. Skjønner godt at du hadde lyst til å gråte... Så bra at du har fått igjen matlysten! Jeg har også utvidet menyen noe. God bedring videre!
zassy☆ Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2011 Hehe ja vi ser nok lure ut der vi subber avgårde Men som jordmoren min sa; det er bedre å gå en tur og bli sliten, enn å bare ligge hjemme og være sliten uansett, så det prøver jeg å minne meg selv på de gangene det er skikkelig ork å gå ut. Men sant at man skal hvile nok også, blir jo direkte dårlig når man er for sliten. Takk for det og håper du også får bedre dager snart, og jeg er optimistisk for deg, når det gikk for meg kan det gå for alle klem.
Kristin43 Skrevet 11. mars 2011 #12 Skrevet 11. mars 2011 Jiiipppiii, min første dag uten at jeg har klaget på kvalmen - vel og merke har jeg ikke kastet opp. Kvalmen har kommet i bølger ut over dagen og aller værst om kvelden. Slik har det vært siden medio november og jeg er nå i uke 20. Gjett om jeg har ventet lenge på min første dag uten kvalme - og den er i dag - håper bare det fortsetter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå