Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten min er straks 3,5 måneder. Han trenger masse søvn og sover gjerne to-tre timer i strekk to ganger om dagen + et par halvtimer. Og det er jo bra!

Problemet er bare at han sovner KUN i vogna ute etter at vi har gått en runde rundt kvartalet. Jeg har prøvd flere ganger å få han til å sove inne, uten hell... Det blir bare grining i evigheter og til slutt blir han så overtrøtt at ingenting funker. Nå har han jo selvfølgelig blitt vant til å bli trillet i søvn så da er det det eneste som funker.

Dette er jo fryktelig tungvint, særlig nå på vinteren når man må kle på alle ytterklær hver gang han skal sove...

Noen som har noen gode tips om hvordan vi kan vende han av med dette og få han til å sove inne?

De halvtimene han sover, er inne, men det er ikke nok. Han blir nesten enda trøttere når han våkner og så må vi ut uansett.

Det går heldigvis bra på kvelden, da sovner han greit i sengen sin uten vugging eller trilling.

Eneste trøsten jeg har er at det går mot vår og blir varmere i luften, så etterhvert slipper vi i allefall å kle på han både det ene og det andre hver gang han skal sove, hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har selv en gutt på samme alder... for å få han til å sova på dagtid gikk jeg daglige turer en periode.. Men så startet jeg å trille han ute på terrassen litt, til slutt vendte han seg til å sovne uten så mye trilling... Nå legger jeg han ut i vognen med en gang han starter å vise trøtthetstegn, da sovner han fort.. Har aldri fått han til å sove inne på dagtid, så synes de er bedre å legge han ut i vognen, da slipper jeg iallefall overtrøtt baby (som er GRUSOMT)...

Så jeg ville bare forsatt å la han sove ute, dessuten er det bare positivt med frisk luft:-)

Skrevet

Evt. ta vogna inn i gangen eller et annet kjølig rom og trille litt inne, så slipper du å kle på han:)

Skrevet

Takk for svar :)

Trille inne er jo selvfølgelig en mulighet. Vi har en stor bod i garasjen som han kan ligge i. Der er det kaldt også.

Men jeg er litt bekymret for at det skal bli vanskelig å vende han av med dette. Men det går seg kanskje til når han blir litt eldre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...