Gå til innhold

5-6 mnd: hvor lenge våken fra siste blund til leggetid om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og prøver oss fram med 2 lengre blunder per dag nå, istedet for tre kortere, og det ser foreløpig ut til å funke veldig bra stort sett. MEN litt usikker på hvor lenge babyene deres er våkne før de legger seg, altså hvor lang tid det går fra siste blund til legging? Synes det er så vanskelig å lese jenta mi av og til, siden hun ikke alltid viser noe særlig tegn til trøtthet på kvelden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 5 måneder og sover siste luren ca kl 16 - den er gjerne bare en halvtime.. og så er hun i seng kl 19. Så hun er altså våken ca 2,5 time før det er natta!

Men i det siste har vi være ute på en del og sovingen har kommet litt ut av rytmen, og siste lur har gjerne blitt en del senere. I går sov hun f.eks fra 17.15-17.45, men hun var fortsatt i seng kl 19, og sovnet med en gang. Så jeg tror egentlig hun er trøtt kl 19 uansett når hun sover siste luren..

Skrevet

Her er det også tre korte blunder. Stort sett 30 minutter, men får en sjelden gang til att han sover lengre på den mellomste blunden.

Han har stortsett den siste kvilen en gang mellom 3-5. Noen ganger ikke før kvart over fem. Men lar han sove kun 30 min da. Legger seg halv åtte om kvelden. Litt problem hvis han har sovet etter klokka fem...

Skrevet

her er siste blund ferdig mellom 15.30 og 16.00. den blunden er ca 1 god time.. Så er det kvelden kl 19.00 / 19.30

Skrevet

Oi! Her greier hun knapt å holde seg i 1 t og 45 min.. en og annen gang har hun greid 2 timer.. Er i seng klokka 21 :)

Nest siste luren er ferdig alt fra 16 til 17.. så har hun en halvtimes dubb som er ferdig seinest halv åtte.. begynt å ta henne opp tidligere og tidligere fra denne.. :) Så snart håper jeg vi gradvis får lagt litt tidligere :)

Skrevet

Oi! Her greier hun knapt å holde seg i 1 t og 45 min.. en og annen gang har hun greid 2 timer.. Er i seng klokka 21 :)

Nest siste luren er ferdig alt fra 16 til 17.. så har hun en halvtimes dubb som er ferdig seinest halv åtte.. begynt å ta henne opp tidligere og tidligere fra denne.. :) Så snart håper jeg vi gradvis får lagt litt tidligere :)

Skrevet

Hei:) Gutten min på 6 mnd. sover stort sett tre lurer. Den siste har han ml. 18 og 19. (Da har han vært våken siden 16 - tida.) Legger seg for kvelden innen kl. er 2100.

Skrevet

3 lurer her også, på lillegutt 5,5 mnd.. sover aldri etter kl 16. Legger seg 1830.

Skrevet

Vesla her er litt over 6 mnd. Vi har to dubber de dagene hun klarer å sove lenge nok første dubben.. Da er siste dubben på 1 - 2 timer og vi vekker henne dersom hun ikke har våkna til kl 16. Blir lagt kl 19. Noen ganger virker hun litt lite trøtt dersom hun sover til kl 16, andre dager passe trøtt. Om hun sover til bare kl 15 kan det noen kvelder bety "krise" når det kommer til legginga, andre kvelder fungerer det helt fint, selv om søvnmengden er ca lik. Så jeg synes det er litt vanskelig jeg også. Er ingen eksakt vitenskap i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...