Gå til innhold

Ikke for å være negativ, men tankene svirrer litt for tiden...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 9+4 og var på ultralyd i uke 8. Fikk se et 16mm embryo og et flott hjerte som slo og alt. Men de siste dagene har jeg vært så redd for at jeg skal miste!

Jeg er fremdeles kvalm og har ømme og store bryster så jeg har symptomene, men andre har jo det selv om de har mistet..

Evt. går det ann å ta en ny g-test?? skal på første kontroll neste fredag, mn tenker å bestille en til ultralyd i uke 11..

Andre som sliter med sånne tanker??

Eller som har erfaring? Er det noen som har mistet etter å ha fått påvist hjerteaktivitet i uke 8??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest isimagen

Hei,

Jeg kjenner følelsen! Jeg var på ultralyd i uke 8, sånn som deg, og skal på ny ultralyd neste onsdag (i slutten av uke 11). Jeg får disse to ekstra ultralydene fordi jeg har mistet to ganger tidligere (begge gangene i uke 6). Jeg tenker mye på at kanskje knøttet ikke lever, spesielt fordi venninnen min hadde en missed abortion.

Egentlig føler jeg meg ganske sikker på at knøttet lever, jeg har jo så utrolig mye symptomer. Men likevel blir det fint å se om babyen er frisk og utvikler seg som den skal. Og ikke minst blir det fint å se babyen sprelle inne der! Jeg har jo liksom ikke helt forstått at det faktisk er en minibaby inni magen min enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme følelser her også :S Var på ultralyd i går, ca 8 uker.. alt så fint ut..Men begynte å blø litt i dag!!! såååå, har det vært opp til meg har jeg ordnet meg med ny UL allerede i morgen, er ganske bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den ene svangerskapsboken jeg har står det at sjansen for å miste etter at man har fått påvist hjerteslag i uke 8 er 3 prosent..

Med andre ord er det 97 % sjanse for at det går bra :)))

(trodde forresten at det var vanlig å blø litt etter GU/tidlig ultralyd jeg? I alle fall at det ikke var uvanlig...? Skal selv på ultralyd neste uke, og kommer garantert til å freake ut hvis jeg begynner å blø etterpå, selv om det er vanlig;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er LETTET over svaret ditt :) hehe...:)

Jeg visste ikke at det var vanlig å blød etter GU, men er flere som har sagt det nå ser jeg...Så da er det vel bare å krysse fingrene:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det svaret lettet mitt sinn!! Skal bestille ultralyd ja, vil bare at disse neste ukene skal farte fort av gårde!! men vi er blandt de 97% :D:D

Dette skal gå bra :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...