Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjenner jeg blir litt frustrert.. jada, jeg veit jeg ikke skal sammenligne han med andre babyer osv.. men alle på hans barselgruppe begynte å åle eller krabbe da de var rundt 6 mnd. de setter seg opp på rumpa selv og klarer å reise seg opp etter f.eks bord osv..

dette her gjør ikke sønnen min i det hele tatt.. han kan like godt ligge på ryggen og være fornøyd med det.. han reiser seg opp på strake armer, men lenger enn det kommer han ikke..

er det bare min sønn som er skikkelig treig eller??? uff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er vel av den bedagelige typen :)

Sønnen min krabbet/ålet ikke før han var 9 mnd men da løsnet det skikkelig for han. Plutselig kunne han reise seg og sette seg på rumpe selv. Skal være ærlig å si det at jeg satte han ned på rumpe før han kunne sitte selv. Han var rett å slett så forbannet over å ikke kunne sitte i perioder at jeg så ingen annen løsning! Da han fikk sitte på rompa var han en glad gutt igjen.

Sønnen din er ikke skikkelig treig. Han er helt normal :) Noen er tidlig ute, noen er i normalen og andre er tregere. Men sånn er det og sånn kommer det til å være. Jeg pleide også å sammenligne sønnen min med andre :\ var så redd det skulle være noe galt etc etc. Men etterhvert ble jeg så sliten av det at jeg ga beng rett å slett! ( skal sies at folk er veldig flinke til å lure på hvorfor en 9 mnd gammel baby ikke beveger seg selv, og det hjelper ikke akkurat på selvtilitten.)

Du kan fks prøve å lære han å krabbe. Vi prøvde det men det fungerte ikke for oss. Ser andre her inne har klart det, da :) Men, uansett så er jeg sikker på at gutten din "løsner" og brikkene faller på plass hvert øyeblikk :-))

Skrevet

Neh, min heller krabber ikke. Han kommer seg rundt egen akse men lite krabbing og mye frustrasjon. Han er også 9 mnd. Jeg begynte ha han til Fysio, og de fant ut han var Hypermobil (myke ledd) som gjør at man gjerne er litt senere da man trenger mye mer muskelkraft.

Vi har oppfølging hver 14. dag- mnd. Så lange han utvikler seg så må man bare være tålmodig.

Hva med å la Fysioterapeuten se på gullet ditt også?

Det er ikke noe gøy når alle andre er kommet mye lenger, men så lenge babyens utv. går fremover er det ikke noe å bekymre seg over i allefall. Men snu han mest mulig på magen, det er på magen de utvikler seg. Om han kun ligger på ryggen er det ikke så rart at det går litt tregt, hehe :P

Skrevet

Som jeg nettopp skrev i et annet innlegg så har ikke snuppa mi på 9mnd begynt å rulle en gang... Vi med trege barn må bare lære oss å nyte det at de ikke kommer seg rundt... det er jo ganske deilig at de ligger på samme plass hele tiden?? ;)

Skrevet

jo, det er jo greit å vite hvor de er til en hver tid. hehe.. og ja, det er veldig frustrerende når folk kommer med kommentarer som "kommer han seg ikke framover?? sitter han ikke selv enda?? jøss"

han ligger stortsett på magen hele tiden og kommer seg rundt sin egen akse. det jeg mente med at han ligger på ryggen er at han er like fornøyd om han må ligge på ryggen. hehe. jeg hører folk med babyer som sier at "nei, han vil absolutt ikke ligge på ryggen mer" men det er ingen problemer her..

jeg blir bare litt usikker på om det kan være noe.. søstera satt seg opp da hun var 8 og krabbet da hun var ca 8 mnd. men jeg kan jo ikke sammenligne dem heller. det er hvertfall godt å se det er flere som ligger på samme plass som de blir lagt ned. hehe =P

du som er med babyen til fysio, merket dere noe selv bortsett fra at babyen ikke kommer seg fremover? det knekker veldig fra knærne til sønnen vår innimellom. som om noen knekker knokene sine. det smeller skikkelig. så jeg har jo tenkt mitt om at det er jo ikke særlig normalt på en baby,. jeg har hvertfall aldri hørt om det på andre babyer før =P

Skrevet

Det gjorde ikke jenta mi da hun var 9mnd heller. Hun begynte å åle seg fremover dagen før 9mnd og krabbet dagen før 10mnd. Alle andre var før henne. :-)

Men nå kjenner en gutt som er 8,5mnd og har ingen fremdrift. Derimot så ruller han dit han skal. Hehe... Det blir, plutselig. Bare vent å se. Og da skulle du ønske han bare kunne være litt rolig og ikke rive alt ned fra bordet, ut av skap ol. (erfaring fra 13mnd.)

Skrevet

Mulig at han er treg, men da fins det mange trege babyer der ute - inkl. min egen baby;)

Hun reiste seg opp da hun var 10 måneder og etter det begynte hun å krabbe. Så det kommer nok og vips så er det du som plukker opp bitene fra favorittlysestaken som gikk med i dragsuget når små fingre nappet tak i duken du hadde glemt å fjerne;)

Skrevet

Ja, det gjorde vi. Ikke noe knekking eller noe, men han var som en potetsekk i armene våre, veldig slapp i leddene når vi holdt han i fht andre babyer som var mye tightere å holde.

Men du bør kanskje sjekke ut den knekkinga?

Skrevet

Min er 9.5 mnd og verken åler seg fremover eller krabber. Han går opp i krabbestilling da, har gjort det lenge nå. Jeg stresser ikke! Eneste jeg håper på, er at han går til høsten da han skal begynne i barnehage:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...