Gå til innhold

Jeg får veldig dårlig inntrykk av dem som retter skrivefeil uten å svare på innlegget.

Anbefalte innlegg

Lurer på om de er sånn i selskapslivet også. Om de kommer med korte, sure korreksjoner dersom en annen middagsgjest sier noe feil. Jeg ser disse feilsøkerne som fargeløse mennesker uten så veldig mange andre venner enn dem som har samme kverulerende interresse.

Da var det sagt.

Fortsetter under...

Jeg regner med at du er en korrigør av art?

Jeg regner med at de som henger inne på et anonymforum kun for å rette på andres skrivefeil er noget spesielle ja. Så jeg vet ikke helt om de klarer å legge av seg en slik oppførsel i det virkelige liv.

HI

Helt enig med HI.

Synes det er veldig frekt. Har opplevd det flere ganger når jeg spør om viktige og alvorlige ting. Man blir glad for et svar og blir så skuffet når man kun finner en rettelse, kanskje til og med en latterliggjøring av en skrivefeil som åpenbart er er en slurvefeil.

Veldig mange bruker Iphone og andre små duppedingser i dag i stede for pc. Da blir det litt feil.

Folk som er overdrevent opptatt av retting sammenliggner jeg med litt maniske folk som må ha alt på stell og får tvang om ting ikke blir utført på deres måte.

Kunne ikke brydd meg mindre om noen har en feil eller to i innlegget sitt.

Helt enig, 09.35, det minner om mani og tvangstanker.

Det verste jeg har sett er en som la ut et innlegg her inne om at hun hadde abortert sent i svangerskapet. Det første svaret hun fikk inneholdt kun en rettelse av gramatikk. Da er du rett og slett syk i hodet.

HI

Annonse

Jeg er selv ikke skarpeste kniven i skuffen og har ikke mye sosialt liv. Men jeg gjør mitt beste og prøver å bygge et nettverk her inne på dib. Dib representerer faktisk fakta og forteller alltid sannheten bak innlegg og svar.

HI

Jeg må forøvrig si at jeg syns det er merkelig med alle som henger dag ut og dag inn her på DiB, og som stadig understreker at dette ikke har noe med det virkelige liv å gjøre. Dette brukes stort sett som en unnskyldning for å behandle andre mennesker som dritt - for det er jo bare på nett.

For det første: Vi er foreldre her inne, og en av våre største oppgaver er å lære barna våre at mobbing ikke er ok. Man er ganske lite årvåken hvis man ikke skjønner at vi da må gå foran som et godt eksempel på at det heller ikke er ok å slenge dritt på nettet. Nettet er et av de verste mobbestedene for barn og ungdom, og det er ikke lett å skille mellom virkelighet og nett for dem som rammes.

For det andre skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så galt å bruke DiB til å snakke om ekte ting og å behandle folk som man ville gjort i det virkelige liv. Jeg har i alle fall ikke noe behov for å behandle mennesker dårlig bare fordi det er et nettforum. Så jeg regner med at de som er drittsekker her inne også er det i det virkelige liv - de klarer kanskje bare å skjule det i hverdagen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...