Den tredje Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Vanskelig å finne dåpsgave! Men nå vurderer jeg å kjøpe Den store barnesangboka og Den store eventyrboka. (pris til sammen ca 800 kr) Synes dere dette er en grei dåpsgave?? Evt andre forslag? Foreldra ønsker ikke smykker og armbånd til gutten. Hva slags pris/sum bruker dere å legge i dåpsgaven når dere har vært fadder? Hva med gaver til bursdag og jul-sum? Litt interessant å høre fra flere:-)
Tommage♀♂ Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hva med et stilig lommeur? Eller havner det i feil kategori? Jeg ønsket heller ikke sølv og div. til gutten, men fikk et flott lommeur i sølv fra den ene fadderen, og ble glad for det:)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Skal de bruk festdrakt? Da kan sølje være et alternativ. Eller hva med slipsnål?
bobbo72 Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Vi fikk en del bøker i den serien du nevner, og synes det er kjempeflotte gaver. I ettertid har vi fått flere bøker i samme serie i bursdags- og julegaver. Vet ikke om det fortsatt er Mammut-salg i bokhandelene, men jeg fant 2 bøker i den serien på 50 % salg i forrige uke :-)
Kamomille Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Hvis ønske oss - og fikk - disse bøkene av 2 faddere. Kjemefine dåpsgaver synes jeg!! Eller ble vi veldig glad for sølje og barnebestikk (IKKE i sølv)
mamman til to gutter Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Jeg syns de bøkene er fine gaver. Jeg syns også barneservise og barnebestikk er fine gaver. Om det er sølv eller ikke syns jeg ikke har noe å si, her bruker vi sølvbestikk daglig, for vi syns ikke det er noe vits å ha det liggende i en skuff og bruke det 2dager i året så det nesten ikke blir brukt før barnet er for stort for barnebestikk. Jeg syns ikke det gjør noe om bestikket ser litt brukt ut etterhvert selvom det er sølv. Barneserviset vi har i porselen blir også brukt daglig. Jeg er fadder til en og kjøpte gave til dåpen for ca 7-800kr og syns det var en grei sum. Til jul og bursdag har jeg vel kjøpt for ca 2-300kr. Generelt syns jeg ikke prisen er det viktigste, men at det er en gave man syns er fin å gi. Finner jeg en fin gave til 150kr, så kjøper jeg ikke noe "skrot" ved siden av bare for å komme opp i riktig pris.
Brugda Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Vi ga en sånn bok og et smykke til vårt dåpsbarn, de var veldig fornøyd med å få bok og ikke bare "gullsmedgaver" :-)
sykkelpumpe Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Til vårt fadderbarn, ga vi faktisk Berganssekk, barnefiskestang og termos, samt spikkekniv, la ved et kort, der vi skrev litt om tiden framover og det at vi gleder oss veldig til han kan være med oss ut på turer osv. Synes uansett at det er viktig at det som blir gitt blir brukt. Begge våre gutter har fått bunadskniv (håper de en gang bruker den, men det er ikke gitt) Ellers er jo barnebibel en flott gave i en dåp!
ellen-propellen Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har for vane å gi barnebibel og 500kr til mine fadderbarn:) Det er blitt veldig godt mottatt. Er det søsken i familien som jeg er fadder til så får de ikke prikklik barnebibel.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har vært fadder for en jente og da ga jeg et Prinsesseservice i porselen og en barnebibel. Sønnen vår fikk en lik barnebibel. Det er en "bamsebarnebibel" og finnes i rosa og blå. Jeg kjøpte den på Libris. http://www.hermon.no/index.php?page=show_book&id=6339
___ Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 Helt greie gaver selv om jeg personlig ville valgt andre bøker. Barnebibel synes jeg er en fin gave fra en fadder ettersom du jo lover å hjelpe til å gi barnet en kristen oppdragelse. Bunadsølv om det er en bunadsfammilie. Barnebestikk eller talerken, skål og kopp. Har selv brukt 5-12.000,- når jeg har vært fadder, men det var fordi jeg hadde noen helt spessielle ting jeg ønsket å gi.
tottelott Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har gitt bort barnestol til de jeg har vært faddere for. Dette er en gave som blir satt veldig stor pris på og som er personlig med barnets navn, dåpsdato, fødselsdato, vekt og høyde. En hilsen under kan også skrives. Dette synes jeg er en utrolig fin gave og er stolt når barnet får det. Har i alt fått laget 7 stoler hos www.grodesign.no
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #14 Skrevet 10. mars 2011 Eldstemann fikk de bøkene til dåpen sin av foreldrene min (ikke faddere) Synes det var en kjempefin gave vi. Fikk noe lignende av fadderene nå. Fadderungen min fikk ca 200 kr til dåpen sin (jeg var "fattig" da) . Nå får hun ca 300 kr til jul og bursdag + at jeg sparer hver mnd til henne . (liten sum, men tenkte på konfirmasjon og bryllup etterhvert)
soleia Skrevet 10. mars 2011 #15 Skrevet 10. mars 2011 Synes det er fine gåver. Me ynskte oss, og fekk, barnesangboka til størstemann og den har vore ein god del i bruk på dei to åra. Barnebestikket i stål er og i dagleg bruk no for tida.
Blabb00 Skrevet 10. mars 2011 #16 Skrevet 10. mars 2011 Vi fikk tripp trapp stol i dåpsgave til jenta vår. Helt klart den beste gaven Hva om du slår deg sammen med noen andre? De koster ca 1500 kr =)
entil :) Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 Vi har gitt Røros barnepledd (ikke babypledd). Veldig godt mottatt. Kan brukes i mange år fremover.
BellaSuz Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 Det må da være en kjempefin gave å få det vel? Samler selv på den serien til mitt barn, og ønsket bøkene bl.a i dåpsgave. Et annet tips til barn som ikke vil ha smykker eller sølv kan kanskje være et personlig barneservise? http://www.babydesign.no/comersus/store/comersus_listCategories.asp Jeg fikk f.eks Bergsans barnetursekk og fiskestang i dåpsgave, og det er jo noe man får bruk for senere, og veldig praktisk! Sølvetui o.l blir jo bare stående og støve ned uansett, mye bedre å få noe man kan ha glede av senere i livet. Pris kan være ca 7-800 kr. Julegaver er ca 300,- når de er så små. Det varierer, er ikke så bundet av pris, men av hva barnet/foreldrene ønsker seg.
Ksenia & Anjem Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 Vi kjøpte en ullfleecedress fra nøstebarn, den likte foreldrene godt =)
Jenny_m Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 Ser du har fått masse fine svar ... Vi fikk masse fint til vår lille gutt bla. Trehjulssykkel Gyngehest Mange av de store hvite bøkene (sang, eventyr, god natt og juleboken) Barnebibel Fotoalbum (sånn med sølv forran) Speiderkniv ( med navnet hans ) Bergans tursekk Gyngestol Dåpsattestrull Greie til å ha første hårlokk og første tann i (vet ikke hva man kaller det jeg ) Slipsnål Sparebøsse Det var vel det jeg kom på . Og vi ble kjempe glade. Vi ønsket oss veldig ting han kan bruke og ble kjempe glade for alle gavene han fikk
sørlandschips Skrevet 10. mars 2011 #21 Skrevet 10. mars 2011 Mye bra her:) Jeg må bare si noe jeg liker veldig godt,porselen servise med klatremus eller kardemomme by.Fra Porsgrund porselen.
Heleneramp Skrevet 10. februar 2015 #22 Skrevet 10. februar 2015 Som fadder ga jeg et epletre og en dåpstavle/bilde (er grafisk designer)Et epletre er mer symbolskt, dette skal spire og gro slik som mitt fadderbarn. Falt i smak Ganske utradisjonelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå