Gå til innhold

Om UL og leger og å passe seg selv...

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 17 uker, og stusset litt på at jeg ikke hadde fått innkalling til ordinær UL enda. Jeg titta litt i min svangerskpsjournal, og la merke til et litt mindre ark som lå der, som det sto "dette sender legen til aktuelt fødested", altså søknad om fødested. Uglene i mosen rørte på seg, og jeg tenkte; " hmm, kan det være at sykehuset rett og slett ikke vet om meg?" Som tenkt så sjekket, jeg ringte gyn poliklinikk, og der bekreftet de - NIX, ikke hørt om meg!!! Legen har altså glemt å sende søknad om fødeplass for meg!!!

Damen på poliklinikken var derimot meget hjelpsom, hun skulle se på saken, og sende meg time i posten. Dagen etter kom innkallingen! Det kaller jeg effektivt :) Så vi skal på UL om to uker, da er vi akkurat 19 uker, det må vel være perfekt :)

Jeg har alltid tenkt at man må stole på at fagfolk gjør jobben sin jeg, men moralen er altså, at hver og en må passe på seg selv... Gleder meg veldig til UL da! Vi var i uke 12 også, blir spennende å se hvor mye h*n har vokst, og om det går an å se hvilket kjønn det blir ;)

Fortsetter under...

Min lege har heller ikke sendt den delen av skjemaet ;)og jeg er nå 33 uker på vei ;) det er no ulik praksis på det..

ble ikke gjort tidligere heller, men henvisning til UL gjøres digitalt de fleste steder nå, så det skulle jo vært gjort uansett..

Lykke til..

Legen min sendte kun rek. til ultralyd. Søknaden om fødrplassen hjalp jm meg med... Etter at jeg selv oppdaget at noe ikke stemte. Legen hadde nemlig glemt en vesentlig del av søknaden, nemlig søknaden :) Har enda ikke fått bekreftet fødeplass, men skal på ul på mandag da. Er da 19+2, tru om jeg gleder meg. Håper bare jeg får svar om fødeplass vil ikke bytte sykehus nå som vi har tatt valget og det er fullt i byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...