Frk Hansen Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei, jeg prøver å teste EL for første gang og trenger litt hjelp til å skjønne dette - håper noen av dere som er inne i dette kan bidra litt! Jeg tester med noen små pinner jeg har kjøpt fra billigtester.no. I bruksanvisningen står det at når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, bør vi ha sex i perioden 24 til 48 timer etter dette. Så langt så greit. I morges mente jeg at teststreken var minst like sterk som kontrollstreken, men for å sjekke har jeg testet en gang til i kveld. Nå er jeg litt usikker på om teststreken er like sterk, tror kanskje den er bittelitt svakere. Jeg trodde at teststreken kom til å forsvinne like etter at den hadde vært "på topp"? Og ikke bare fade ut? Kan det være at hormonene fortsatt bygger seg opp mot EL, slik at jeg bør vente å "starte stoppeklokka"? Eller bør jeg fortsatt ta utgangspunkt i testen fra i morges?
*Miss Flua* Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Her står det litt mer om akkurat eggløsning og testing: http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm Den ene måneden jeg testa etter EL og ble gravid, så var den veldig positiv den ene dagen, og var fade'a ut dagen etterpå (dvs svakere enn teststreken, og derfor negativ). Som det står på pernille info så tester en etter LH-stigning, ettersom LH er noe en har i kroppen hele tida. Derfor vil det ofte også være en ekstra strek der, men som bare er positiv om den er sterkere enn teststreken. Håper det hjalp litt Uansett er det lurt å ha sex i forkant, slik at spermen "venter" på egget
Frk Hansen Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2011 Takk Msflua! Jeg skjønner at jeg ikke burde testet en gang til - bare forvirrende Satser på at det er en EL på gang i løpet av morgendagen..
*Miss Flua* Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Det kan være greit å teste til en får negativ igjen da, jeg tolka det ihvertfall da som at eggløsningen hadde vært! Det eneste som er kjipt med de testene er at det noen ganger kan være vanskelig å tolke de strekene. Og til innlegget mitt over, så ser jeg at det var innmari kronglete skrevet.. men Pernille info skal være godt forklart hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå