Gå til innhold

Har vært på visning i dag og lurer på taktikk i forhold til budrunde- kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg bør legge inn bud i morgen, eller la noen andre legge inn første bud.

Det er 10 interessenter på lista. Er det mange, helt vanlig, eller få? Det er omtrent alle som var der som har skrevet seg på.

Dersom jeg skal legge inn første bud- hvor bør jeg legge meg i forhold til takst? Prisantydning er satt 100.000 over takst.

Huset er i et svært attraktivt område og vil nok gå en del over takst.

Fortsetter under...

Ha litt is i magen. Fortell megleren at du er interessert, og vil bli holdt oppdatert på budene.

Er det borettslag og du har høy ansinietet (eller hva det kalles); for all del; ikke!! legg inn bud først. Har man forkjøpsrett bør man bare la de andre by over hverandre, og når budet er godtatt, så går dere inn med forkjøpsrett. Da er dere ikke selv med på å presse prisen opp. Sleip ovenfor de andre, men lurt for dere.

Legg inn et lavt startbud. Da kommer du deg inn i budrunden, og vil bli oppringt ved budøkning.

Så ville jeg ha latt de andre budgiverene sloss på egen hånd, og heller gå inn med bud når det nærmer seg slutten.

Annonse

Hvis du vet huset vil gå over takst, så er det ikke vits å legge inn et bud under takst, da risikerer du at flere henger seg på budrunden. Hvis du legger inn bud på minst takst, gjerne prisantydning, så er det nok en del som finner ut at det vil gå for så høy pris at de ikke trenger å legge inn bud i det hele tatt.

Vi kjøpte nettopp hus. Vi ble enige om å legge inn bud 60 000 over takst/ prisantydning. Tanken var å skremme vekk de som kanskje ville hive seg på om første bud var lavt. Har kjøpt hus flere ganger og føler at er man først med så hiver man lett på 50 eller 100 000 til om man virkelig vil ha det.

Da viste vi også at vi ville ha huset. Det var en del folk på visning og vi la inn bud så fort vi kunne.

Aldri sikkert planen slo an, kan jo være at vi hadde fått det til takst også, men vi vurderte at huset likevel er verd det vi måtte ut med og er kjempe kjempe glade for at vi fikk det.

Det finnes ingen fasit;-)

Bankrådgiveren til sønnen min fortalte om sin datter som kjøpte hus nylig. Der prøvde de tre forskjellige taktikker, og ingen av de vant fram.

Til slutt fikk hun hus, men det var hell og ikke taktikk som skaffet henne huset:-)

hvis du gir litt mer info om boligen så er det kanskje lettere å vurdere:)

Når er den bygd, må det påregnes oppussing, ligger det i populæret område, osv.

Det er også store forskjeller hvor hett boligmarkedet er i de forskjellige byene i Norge, her i byen er det ikke uvanlig at det går en 500 000 over takst.

Takk for svar alle sammen!

Er det mange med 10 på interesselista? Ca hvor mange av de som står der er reelle budgivere? Halvparten?

Huff, så spennende dette er;/

Hi

Boligen er fra 2006 og ligger i et veldig populært område. Ingen oppussing trengs. Alle som var på visning skrev seg på lista (dvs det var ca 30 personer der, men flere var i samme følge)

Hi

Annonse

En ting som ikke er lurt er å ikke legge inn bud! Vi har 15 på liste som alle vil holdes oppdaterte vi, men når ingen legger inn bud tar vi bare huset av markedet om ei uke. Trist for de som kanskje gjerne ville hatt! Samma for meg, har ikke tålmodighet med slikt tull!

Ja, jeg selger huset mitt altså

om man legger inne endel over takst så skremmer man iallefall vekk noen folk som ikke helt vet om dette er boligen for dem eller ikke.

legger man seg lavt så vil mange bli med og by 10 000 over hverandre til summen likevel blir langt over takst.

om dette er det huset dere vil ha så legg det noen hundre tusen over takst,da gir du et signal om at du er en seriøs kjøper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...