Gå til innhold

Hva er det STERKESTE avføringsmiddelet man kan ta under graviditet?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt desperat, har vært forstoppet i flere dager, det er forstoppelse høyt oppe i tarmen,ikke ved åpningen...

Mener å ha prøvd alt, duphalac som hjelper kanskje bare litt innimellom. Har prøvd linfrø, svisker osv,men det hjelper ikke meg.

Av duphalac får jeg for det meste bare gassdannelser og mageknip av svisker, men ikke noe avføring som kommer ut.

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEElp!!!!!

Fortsetter under...

Annonse

Det finnes flere tarmstimulerende avføringsmidler som er ansett å ha liten risiko å bruke som gravid.

Personlig har jeg prøvd pursenid og senokot, og de hjalp godt, men det var veldig smertefullt.

https://www.boots.no/butikk/s/products/category.html?categoryId=3412178&action=C

Ifølge min allergilege er den det.

Men, en må ikke slutte med den selv om en får tynn avføring.

Ei jeg kjenner tar 75ml hver dag.

Jenta mi startet på 20 ml da hun var 1 år. Duphalac tar tid, men den virker.

Det er mulig den virker over tid, men når man er riktig forstoppet kan man ikke vente så lenge. Da må avføringen ut. Duphalac er et forebyggende middel, mer enn et middel når man er helt tilstoppet.

Jeg har også prøvd Duphalac etter en operasjon, og det hjalp ikke noe på avføringen, men ga meg istedet enorme kolikksmerter.

I virkelig ille tilfeller av forstoppelse hos eldre, må man faktisk manuelt hente ut avføringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...